Tedestrand coaching AB

Är vi kollektivt "lurade" av Freud, eller vad är det som inte stämmer?

Pressmeddelande   •   Jul 29, 2013 17:45 CEST

Gammal "Freudiansk samtalsterapi" kan inte lösa komplicerade problem alls - och definitivt inte svåra problem med psyket! Det är enligt min mening, i det närmaste en naturlag, jag har inte sett eller hört om något undantag?

Har vi blivit lurade? Ja, faktiskt, inte medvetet av någon men definitivt har vi blivit lika lurade ändå, liksom alla psykologiskt sakkunniga som gått in i denna tro och svalt den med hull och hår.

Hur skulle "gammal samtalsterapi" vilket alla idag existerande terapimetoder är grundade i - förutom en då, som jag återkommer till, kunna lösa problem med tusentals beståndsdelar som måste återskapas till ett funktionellt psyke utan något som hjälper till med att ordna upp informationen så att den kan användas och lösa problemet.

När vi möter en psykolog eller en psykoterapeut så ska den personen lösa vårt komplicerade problem, hur ska det gå till när dessa inte själva har något att ordna upp detta kaos med? Är vi lurade även här? ja faktiskt, ingen annan än du själv eller den som bär problematiken kan lösa detta genom att lära sig hantera kartan själv, det är faktiskt naturlagar det jag beskriver - eller vad "tror du" om detta.

Har du någonsin sett en människa lösa ett komplext problem utan en ritning, karta eller liknande? Jag har aldrig sett det, berätta gärna om det vet om något som jag inte vet. Är du forskare eller sakkunnig behandlare, visa gärna hur det ska gå till. finns det inget exempel, hur ska då psykologin utan denna karta lösa psykets problem?

Psykologisk orientering har en uppfunnen karta som innebär att när klienten sätter sig mitt emot mig så är redan lösningen klar, den ska bara läras ut. Det är skälet till att jag får människor att lösa svåra problem efter en tredagarsterapi - man löser problemet själv med mitt minimala stöd.

Artikel: http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/skillnaden-mellan-orientering-och-desorientering-inom-psykologin-maaste-foerstaas-888336

Video: Varför löser människan svåra psykologiska problem så dåligt?

Kontakt: nedan:

PSYKOLOGISK ORIENTERING