Liros Skandinavia AB

Aero Pro Flotation Vest för fysiskt aktiv segling

Pressmeddelande   •   Jan 31, 2018 11:22 CET

I ett unikt samarbete med Ben Ainslie Landrover BAR America’s Cup Challengers har Spinlock utvecklat Aero Pro Flotation Vest. Aero Pro är ett skyddande flytplagg för fysiskt aktiv segling i t ex jollar och flerskrovsbåtar.

• Kroppsnära passform i mycket slitstarkt material med mycket stretch.
  • Förstärkt på slitageutsatta ställen.
  • Skapar inget onödigt vind- eller vattenmotstånd.
  • Obegränsad rörelsefrihet.
  • Kan kompletteras med ”D3O® back protector” stötupptagande skydd och vattensystem av typ ”camelback”.
  • Uttag för trapetskrok.
  • Tunt och extremt flexibelt skum med mycket hög flytkraft.
  • 50N flytkraft.

Finns i svart i storlek S, M och L.

Rek pris från 1946:- inkl moms.

För ytterligare information kontakta:

LIROS Skandinavia AB

info@lirosropes.se

www.lirosropes.se

Välkomna till LIROS - "Unlimited Rope Solutions"
Tågvirkesleverantören LIROS grundades av familjen Rosenberger för 165 år sedan. Det är ingen tillfällighet att LIROS-tågvirke används i Olympiska Spelen, i America’s Cup, i Volvo Ocean Race, i Matchracing Tourer världen över och i många andra sammanhang där det är världsstjärnor och professionella seglare som själva väljer den finaste utrustning de kan tänka sig. LIROS Ropes har ett sortiment för alla kategorier seglare och båtfolk. Hos oss finner du också kvalitetsprodukter med anknytning till tågvirke, t ex rostfria hakar och schacklar från franska Wichard, rullsystem för segel från Profurl, avlastare och flytvästar från Spinlock, fendrar från norska Polyform och rostfria hakar från Tylaska.