Mimass AB

AESTHETECH® MICRO INJECTOR 217

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2014 13:52 CEST

Världens snabbaste Micro Injector ( Microneedling penna ) lanseras nu på den svenska marknaden. Med 217 pulser/Sekund och 12 nålar erbjuds hudterapeuten ett verktyg som genererar 1 562 400 mikrohål under endast 10 minuters behandling.

Mimass fokuserar på utveckling
Under våren har vi fokuserat på att få fram ny avancerad hudvårdsapparatur i samarbete med våra leverantörer med fokus på att utveckla traditionell hudvård, samtidigt vill vi också skapa ett klimat för hudterapeuterna där vi kan bidra till ökad lönsamhet på marknaden. MICRO INJECTOR 217 tar oss ytterligare ett steg framåt med apparaturer för hudterapeuter som vill arbeta resultatinriktat, främst med att vi nu lanserar världens snabbaste Microneedling apparatur. Prissättningen på den här apparaturen är satt att minimera nivån av investering för terapeuten, och tillsammans strävar vi efter att bygga lönsamma och långsiktiga behandlingsrutiner som gagnar alla parter.

Fraktionerad Microneedling behandling med MICRO INJECTOR 217.
Microneedling introducerades i Europa redan 1994 av Dr Philippe Simonin i samband med att han presenterade en banbrytande studie som genomförts på 600 patienter. Studien visade på revolutionerande resultat i behandlingar i hud-föryngring samt även ärr-vävnad.

Kliniskt bevisad teknik
Denna innovativa teknik, är kliniskt bevisad att dramatiskt minska de flesta brister i huden, såsom akne ärr, kirurgiska ärr, fina linjer, rynkor och hudbristningar. MICRO INJECTOR 217 är speciellt utformad för att ge en behandling som kan vitalisera slapp, grov eller fläckig hy för ett mjukare,tätare och mer ungdomligt utseende.

MICRO INJECTOR 217 fungerar genom att använda en pennliknande apparatur som innehåller mikronålar för att skapa en serie av mindre vertikalt penetrerande hål i huden. Effekten av microneedling stimulerar produktionen av kollagen-som avtal med ålder, och stimulerar cellförnyelsen. Genom att simulera kroppens egna naturliga läkningsprocessen, återbyggnader huden sig själv till att bli tjockare,mjukare, jämnare och en tightare struktur än tidigare. EGF och hyaluronsyra baserade aktiva medel appliceras på huden under hela behandlingen för en djupare absorption. Behandlingstiden är kort och klienter / patienter tar vanligtvis 4 till 6 sessioner för bästa resultat.

Teknisk specification:

Micro injector, strl: 128 x 18/20 mm
Micro injector, vikt: 68 g
Nål-huvud. 12 nålar (2.5 mm)
Penetrations (steglöst) djup: 0 mm – 2.5 mm
Variabel (steglös) nålhastighet: 150 - 217 pulser per sekund
Mikro-kanaler: 2.604 kanaler/sekund = 156.240 kanaler/minut
CE-märkt

Mimass AB är ett försäljningsbolag med fokus på hälsa och skönhet.
Vi agerar som svensk generalagent och huvuddistributör för ett antal varumärken på den svenska marknaden.

Våra varumärken:
Cliniccare

En av de mest avancerade cosmeceutiska hudvårdsprodukterna på marknaden just nu.
Med teknologier som Nanopartiklar och Tillväxtfaktorer samt Låg molekulär Hylauronsyra sätter Cliniccare en ny standard på marknaden för modern hudvård.

AESTHETECH®
Aesthetech är varumärket för innovativ modern teknologi med fokus på högteknologisk hudvård.

EUN Sung
Högteknologisk hudvårds apparatur tillverkad i Syd Korea.

MK - MayBritt Krewald
Maybritts filosofi går igenom allt hon gör och kvaliteten på produkterna är därför kompromisslös, exklusiv, målinriktad och unik - fyllda med de bästa aromatiska vegetabiliska oljor och de mest antioxidantpackade frukter världen har att erbjuda – varsamt behandlade för att hjälpa människor och skapa skönhet inifrån.

Swedish Posture
Swedish Posture hjälper dig att förbättra din hållning. Postures produkter hjälper bland annat motionären, karriäristen, senioren och den som spenderar otaliga timmar framför datorn att träna upp sin hållning.