Capee Group AB

Även Lantmännen Agroetanol förbättrar helhetsbilden med CAPEE Dashboard

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2013 10:00 CEST

Efter Mölndal Energi är det dags för Lantmännen Agroetanol att få en bättre helhetsbild med hjälp av CAPEE Dashboard. Sedan ett par år tillbaka har fabrikens ingenjörer och operatörer kört Capee Action Station med framgång. Nu utvecklar man samarbetet med cleantechföretaget Capee Group.

– Det finns helt klart många fördelar med CAPEE Dashboard. Framförallt får vi en överblick av fabriken och produktionen som vi inte har haft tidigare. Tack vare att den är webbaserad så slipper vi krångla med underliggande datasystem och Excel. Den gör det enkelt att se och förstå hur vi ligger till men också att sprida informationen till medarbetarna och andra som inte är direkt involverade i produktionen. Det blir ännu smidigare sen när vi ordnat så att vi kan se CAPEE Dashboard i våra mobiler. Då kommer vi ha full koll var vi än är och kan snabbt justera avvikelser i nyckeltalen, säger Lantmännen Agroetanols Fabrikschef Peter Nimrodsson.

– Riktigt kul att Agroetanol sett fördelarna med CAPEE Dashboard och vill utveckla samarbetet med oss. Vi är stolta över att få en betydelsefull roll i deras långsiktiga förändringsarbete, säger Peter Nilsson, VD på Capee Group.

För mer information kontakta:

Peter Nilsson, VD på Capee Group AB
Mobil +46 (0)708 53 28 80, Email peter.nilsson@capeegroup.com

Capee Group är ett banbrytande cleantechföretag inom processindustrin som är övertygade om att det är driftpersonalen som avgör verksamhetens produktionsvolym, energiförbrukning och utsläpp. Med sin patentsökta mjukvara Capee Action Station™ samt helt unika kombination av processingenjörer och systemutvecklare ger man den operativa driften ett IT-stöd som varit helt otänkbart tidigare. Capee Group vänder sig till alla målinriktade processindustrier som vill göra sin verksamhet mer lönsam och hållbar.