Lime Travel

Även lyxresandet fortsätter att öka i snabb takt - Lime travels försäljning upp 25 procent, igen

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2010 13:28 CEST

Trenden mot att lyxresor säljer allt bättre håller i sig från förra året. Lime Travel, Sveriges ledande researrangör inom skräddarsydda reseupplevelser, firar sitt 15:e år i branschen - och för andra året i rad kommer företaget kunna redovisa rekordförsäljning. Bokningsläget är idag upp med hela 25 procent jämfört med samma tidpunkt 2009 och nu går bolaget in i sin mest hektiska period.

”Trenden mot att allt fler väljer att spendera mer på sina resor är väldigt tydlig”, säger Lotta Kronstam, grundare och ägare av Lime travel. ”Jag tror att en stor del av förklaringen är att det idag finns fler svenskar som ser tid som en större bristvara än pengar. När man väljer att unna sig och sina nära och kära en resa, så vill man att allting skall flyta helt perfekt och att resan skall bli en upplevelse värd att minnas. Samtidigt så finns en medvetenhet om att en perfekt resa kräver både tid och självupplevd kunskap för att planera. Därför vänder man sig till oss, våra kunder vet att vi kan hjälpa dem att skapa en betydligt större upplevelse än vad de allra flesta klarar på egen hand”.

En viktig framgångsfaktor är det goda renommé som Lime travel byggt upp under sina 15 år i Sverige. När branschtidningen Travel News genomförde en undersökning tidigare i år för att finna resebranschens guldkorn, utsågs Lime travel till Sveriges bästa researrangör inom kategorin ”Lyx” för bland annat ”säljarnas genuina engagemang och kunskap om destinationerna”.

Lime travels bokningsläge är idag upp med 25 procent jämfört med samma tidpunkt 2009. De mest säljande destinationerna domineras av Mauritius, Maldiverna och Bali.

Lime travel grundades 1995 och ägs idag av Lotta Kronstam, Hans Gerremo och Göran Guggenheimer. Företaget har idag 15 anställda och har kontor i Stockholm och Halmstad. För 2011 planeras såväl fler destinationer som nyanställningar. Dessutom tittar Lime travel just nu på möjligheten att öppna resebutiker i ytterligare någon eller några svenska städer.

För ytterligare information, vänligen besök www.limetravel.se eller kontakta:

Lotta Kronstam, grundare och ägare

Telefon: 08-545 151 64, E-post: lotta.kronstam@limetravel.se