Microsoft Sverige AB

Även Telenor kommer att sälja Nokia Lumia 920 i Sverige

Pressmeddelande   •   Okt 09, 2012 09:49 CEST

Nokia meddelar idag att även Telenor har beslutat att sälja Nokia Lumia 920 i Sverige. Bakgrunden är en stark efterfrågan från operatörens kunder. Sedan tidigare har Telia, Tele2 och 3 sagt att de kommer att sälja Nokia Lumia 920 som kommer att börja säljas i Sverige under fjärde kvartalet och väntas kosta cirka 5700 kronor i butik (före eventuella subventioner).

"Vi märker ett väldigt stort intresse bland konsumenterna och det känns jättebra att även Telenor har bestämt sig för att sälja Nokia Lumia 920 i Sverige. Vi har nu alla de stora operatörerna med oss, säger Johan Eidhagen, nordenchef, Nokia.

Nokia Lumia 920 innehåller det senaste inom Nokia PureView-teknologin. Med hjälp av avancerad flytande lins-teknik kan kameran i Nokia Lumia 920 ta in fem gånger mer ljus än konkurrerande smartphones utan att använda blixt, vilket gör det möjligt att ta skarpa, ljusa bilder och även filma inomhus och på natten. Kameran kompenserar också för skakiga rörelser medan bilden tas.

Förutom inbyggd trådlös laddning, levereras Nokia Lumia 920 även med Nokia City Lens, det senaste tillskottet till Nokias location-suite och början på en ny augmented reality upplevelse i Nokia Kartor. Tillsammans med förbättringarna för Nokia Drive och Nokia Transport är Nokias navigeringstjänster de mest omfattande bland alla smartphones på marknaden idag.

Nokia Lumia 920 kommer i gult, rött, grått, vitt och svart och kommer att stödja pentaband LTE och HSPA +.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Eidhagen, nordenchef, Nokia

E-post: johan.eidhagen@nokia.com