Hi On Life Adventures

Äventyrsföretag satsar på hälsan!

Pressmeddelande   •   Sep 14, 2010 15:03 CEST

Linköpingsföretaget Hi On Life Adventures, som ordnar vandringar och klättringsexpeditioner i Himalaya, har beslutat att utöka sin verksamhet med yogavandringar. Dessa sker i samarbete med professionella yogainstruktörer.

Den första vandringen har just avslutats och deltagarna var helt begeistrade av den magnifika miljön de kunde praktisera sin yoga i. Vandringen ägde rum i den vackraste delen av Himalaya – vid foten av Annapurnamassivet. Med flera av världens högsta berg runt omkring sig, stigar kantade av färggranna Rhododendron och smaragdgröna glaciärsjöar, kunde deltagarna med lätthet finna rätt stämning för sin hälsobefrämjande resa.

”Alla som besöker Nepal är helt betagna av den enastående naturen och de vänliga människorna”, säger Hi On Lifes guide och färdledare, Christina Sandström. ”I dagens stressade samhälle är det många som söker en meningsfylld och avstressande semester.  Eftersom yogan är så förknippad med denna del av världen, är det naturligt att ta in den i vår verksamhet”.

Hi On Life Adventures arrangerar äventyr i Nepal, Indien och Tibet. Allt från avancerade klätterexpeditioner till härliga vandringar, rafting och safari står på deras program.