AFA Försäkring

AFA Försäkring vinner SM i telefoni för andra gången

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2007 15:30 CET

AFA Försäkring har för andra året i rad vunnit SM i telefoni i klassen 500-1000 anknytningar. Tävlingen avgjordes den 1 februari 2007 och anordnades av Q Survey för trettonde gången.

De bedömningskriterier som gäller är:
- korrekt hälsningsfras
- allmän attityd
- bemötande
- engagemang

Professionella undersökare ringer 200 samtal vardera till deltagande företag, samtalen bedöms efter den upplevda kvalitén på kundservicen.

Juryns motivering till AFA Försäkrings första placering lyder: ”Det finns alltid ett gott engagemang och trevligt bemötande hos telefonisterna. Vilket ärende du än har, så får du alltid hjälp! De som tar hem första priset i klassen mellan 500-1000 anknytningar är AFA.”

För ytterligare information kontakta:
Susanne Karén, avdelningschef, AFA Försäkring, 08-696 37 97, 0708-928519

AFA Försäkring administrerar avtalsförsäkringar, bestämda i kollektivavtal eller andra överenskommelser mellan arbetsmarknadens parter. Försäkringarna ger stöd vid sjukdom, arbetsbrist, dödsfall och arbetsskada. Fler än tre miljoner människor omfattas av minst en av dessa försäkringar. En viktig del av verksamheten är också att stödja forskning och projekt som aktivt syftar till att förbättra arbetsmiljö och folkhälsa. AFA Försäkring ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK. www.afaforsakring.se