Mascus Media Center

Affärer i Dubai – Mascus leder vägen inom internationella affärer

Pressmeddelande   •   Dec 29, 2009 14:50 CET

Mascus, den globala marknadsplatsen på Internet för begagnade tunga maskiner och begagnade transportfordon, ser fram emot och ser det kommande Big 5 PMV-eventet som en möjlighet att introducera fördelarna med att sälja sina maskiner på nätet för nya kunder. Marknadsplatsen kopplar samman köpare och säljare i 32 länder, är verksam på 33 olika språk, inklusive arabiska. Mascus är övertygade om att Internet är den perfekta plattformen för att underlätta handeln med att köpa och sälja anläggningsmaskiner för begagnad transportutrustning över internationella gränser.

"The Big 5-eventet är en stor presentationsmöjlighet för oss och våra kunder, eftersom det kommer att öppna upp den lukrativa Mellanösternmarknaden där den globala lågkonjunkturen inte har haft samma typ av effekt som den har haft på den europeiska marknaden, säger Tomasz Odrobinski, chef för marknadsföring och internationalisering hos Mascus. "Den här händelsen är en perfekt chans för våra nuvarande och nya kunder att dra förmån av gränslös handel vilken är möjlig genom att köpa och sälja entreprenadmaskiner via en global plattform som vår”, tillägger han.

Handel med rätt partner
Big 5 PMV är Mellanösterns ledande event för byggmaskiner, maskiner, utrustning och fordon. Strategiskt beläget i Dubai, Mellanösterns ledande handelscentra, erbjuder evenemanget oöverträffade möjligheter för tillverkare och återförsäljare av byggmaskiner att träffas och göra affärer över fyra dagar mellan 23-26 november 2009.

Evenemanget är en möjlighet för byggföretag, köpare och säljare i hela regionen att göra affärer på en internationell arena, och för Mascus att belysa fördelarna med Internets breda förmåga att sätta köpare i kontakt med säljare över hela världen. "Det är en viktig händelse för alla som deltar i verksamheten, och ger oss verkligen möjlighet att främja idén om online-kommunikation och internationell e-handeln till en bredare publik”, säger Ordobinski.

En chans för köpare och säljare att mötas
Det här är tredje gången som Big 5 PMV har anordnats och årets event väntas bli större och bättre än någonsin. Den nya state of the art-mässan är direktkopplad till The Big 5 och kommer att byggas enligt en teknisk specifikation för att rymma tunga anläggningsmaskiner, maskiner och lastbilar.

The Big 5 är inte enbart en möjlighet för köpare och säljare att utbyta information med varandra, men också för att utöka sina kunskaper om onlinemarknadsplatsen. Mascus närvaro vid evenemanget är en viktig faktor som kopplar försäljning av maskinhårdvara med 2000-talets teknik och presenterar en unik plattform för säljare till återförsäljare runt om i världen. "Vi är verkligen glada över att få introducera köpare och handlare, som inte tidigare känner till Mascus, till vår plattform och våra revolutionerande tjänster, men också att möta och hälsa på etablerade kunder från hela världen”, säger Rikard Petersson. "Mellanöstern är inne i en högkonjunktur för konstruktion och är inte rädd att prova nya saker. Vi tror att Mascus tjänster passar väl in i denna marknad och går hand i hand med den nya strategin för internationell handel som Internet har öppnat upp”, tillägger han.

Kontakter:
Robert Tate, chef Mascus UK & Ireland, +44 (0) 7970 23 00 55, robert.tate@mascus.com
Tomasz Odrobinski, chef marknadsföring och internationalisering, +358 40 4922 750, tomasz.odrobinski@mascus.com
Rickard Petersson, Försäljningschef, + 46 70 2780 660, rickard.petersson @ mascus.com

Mascus är en marknadsplats på Internet för begagnade lantbruksmaskiner, skogsbruks- och grönyteutrustning och transportfordon. I produktsortimentet går det att finna truckar, traktorgrävare, begagnade lastbilar, grävmaskiner, lastare, minigrävare, grävmaskiner eller om du är intresserad av en traktor eller skåpbil. Mascus gör handel med begagnade maskiner och utrustning snabbare och mer effektiv genom att samla information om utbud och efterfrågan på ett ställe. Alla handlare, producenter och slutanvändare är välkomna att erbjuda sina begagnade maskiner och utrustning till salu via marknadsplatsen.

För närvarande finns det över 85,000 enheter värda €3 miljarder euro ($4,46 miljarder USD) från återförsäljare från 32 länder och marknaden är verksam på 33 olika språk. I kombination med detta, är Mascus ägare till en katalog för tunga maskiner kallad Mascus Locator. Mascus ger säljare och köpare av tung utrustning möjligheten att handla med begagnade maskiner och lastbilar lokalt och internationellt samt att göra reklam för sin verksamhet globalt i katalogerna för tunga industrimaskiner. Mascus är en del av den finska Alma Media Oyj gruppen.

För mer information:
Polina Nikolova, Mascus Communication Manager, + 358 10 5521 665, polina.nikolova @ mascus.com