Pleasy Golf AB

Affärsängel investerar i Pleasy Golf- Företaget som för ut svenska golfinnovationer globalt

Pressmeddelande  •  2012-02-29 11:05 CET

Affärsängeln Peter Eriksson investerar i Pleasy Golf, företaget som för ut svenska golfinnovationer globalt.

Pleasy Golf har en rad nytänkande produkter på programmet, bland annat Caddieaway, som är en golfbag och golfvagn allt-i-ett. Den hopfällbara vagndelen ryms i en av golfbagens fickor och monteras lätt på under en minut. I och med detta kan man ta med sig både golfbag och golfvagn på golfresan – till och med på flygresan. Caddieaway har redan sålts till cirka 20 länder världen över.

Pleasy Golf har också tagit fram en ny typ av bärsele till bärbagar, Strapglider, som har en annan typ av viktfördelning vid påtagningstillfället vilket gör att det blir lättare att ta på sig bagen med selen. Därefter justeras viktfördelningen automatiskt mellan selarna till 50/50. Utöver dessa finns en rad innovationer som står på tur att lanseras.

”Målsättningen för Pleasy Golf är att föra ut egna och andras svenska golfinnovationer till den globala marknaden. Investeringen från Peter Eriksson är en acceptans för vår strategi och ger oss styrka att växa bättre och snabbare”, säger Joakim Rutegård, VD Pleasy Golf.

”Pleasy Golf är ett innovativt och kreativt företag med en mycket stor och köpstark global marknad. Jag ser stora möjligheter för bolaget att expandera snabbt och bli ett känt svenskt varumärke inom golfvärlden”, säger Peter Eriksson.

Pleasy Golf är Alumni i Create Business Incubator i Eskilstuna, som ägs av Munktell Science Park och Västerås Science Park.

Pleasy Golf har sedan tidigare också fått stöd av ALMI Företagspartner samt Innovationsbron.

Läs mer på www.pleasygolf.com , www.createhere.se , www.munktellsciencepark.se

För frågor vänligen kontakta:

Joakim Rutegard

VD Pleasy Golf

Om Peter Eriksson

Peter önskar ej hålla en offentlig profil, vilket vi respekterar.

Pleasy Golf äger, utvecklar, marknadsför och säljer alla sina produkter i egen regi

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom