Business in Heart

Affärsnätverket Business in Heart får ny kostym

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2013 06:48 CEST

Affärsnätverket Business in Heart lanserar en ny sajt och byter samtidigt logotype.

– Både loggan och sajten kombinerar affärsmässig seriositet och tyngd med lekfullhet och hjärta. Vi byter kostym för att visa att det händer saker i nätverket, säger Anna Fagerström, kommunikationsansvarig.

Sajten är designad och byggd av Webbreda, ett webbföretag som prioriterar struktur, tydlighet och användarens behov. Målgrupper är Business in Hearts medlemmar, blivande medlemmar och andra intresserade, samt medier – med medlemmarnas önskemål i fokus.

– Tydlighet och användbarhet framför allt. Den som besöker sajten måste på några sekunder förstå vad man ska göra där, säger Ingela Vrågård, webbstrateg.

Logotypen har utformats av Anette Mannerfors, Adigi Tryck & Reklam.

Business in Heart, som är ett affärsnätverk för kvinnor, bytte ägare tidigare i år.

Bild: Business in Hearts nya logotype Bild: Business in Hearts nya webbsajt Länk: Business in Hearts nya webbsajt

Business in Heart är ett affärsnätverk för kvinnor. Verksamheten syftar till att förändra, förbättra och förenkla deltagarnas affärer och karriärer genom nätverksteknik, föreläsningar, utbildningar och mingelevent. Nätverket, som vänder sig till både företagare och anställda, har för närvarande grupper i Stockholm, Uppsala och Göteborg. Se video om Business in Heart (3 min).

Varför är du med i affärsnätverket Business in Heart? from Business in Heart on Vimeo.