Action Fairs AB

Affärsresenären och Kick Off inleder samarbete med SSQ Award

Pressmeddelande   •   Dec 22, 2015 13:37 CET

Nästa år förändras SSQ Award och den årliga utmärkelsen kommer istället att baseras på Kick Off, Affärsresenären samt gästernas omdömen om anläggningarna via internet samt anonyma gästkontakter. Affärsresenären och Kick Off har nominerat 30 anläggningar i Sverige som SSQ kommer att följa under hela 2016 utan att anläggningarna behöver anmäla sig själva.

Nu påbörjas ett mycket intensivt arbete där slutligen Sveriges bästa mötesplatser ska koras.

– Samarbetet innebär att vi tillsammans kommer att kunna utse de hotell- och konferensanläggningar som anses vara bäst ur gästperspektiv under 2016, säger Veronica Boxberg Karlsson, SSQ Award.

SSQ Award, Scandinavian Service and Quality Award startade 2002 och ackrediterades 2010 av Hotrec enligt European Hospitality Quality scheme. SSQ Award har tidigare delat ut utmärkelser bland hotell och konferensanläggningar som själva anmält sig för att bli utvärderade i omfattande kvalitetsundersökningar. Under 2016 förändras SSQ Award och utmärkelsen kommer istället att baseras på gästernas omdömen om anläggningarna via internet samt anonyma gästkontakter.

Tidningen Affärsresenären har nominerat 30 anläggningar i Sverige som SSQ kommer att följa under hela 2016 utan att anläggningarna behöver anmäla sig själva. SSQ kommer med hjälp av Review Pro att mäta vad som skrivs på de 160+ största ratingsiterna, däribland TripAdvisor, Booking.com, Trivago etc. SSQ kommer också att testa gästbemötandet på anläggningarna genom mystery shopping via telefon och e- post samt utvärdera anläggningarnas hemsidor.

De nominerade är:

• Mariott Renaissance, Malmö
• Radisson Blu Hotel, Uppsala
• Scandic Anglais, Stockholm

De bästa anläggningarna första halvåret 2016 kommer att publiceras i augusti och de bästa för hela 2016 publiceras i februari 2017.

För mera information, vänligen kontakta:

Veronica Boxberg Karlsson, SSQ Award

Telefon: 08-5118 5111,

veronica@ssq-award.com

Antonio Inestal, Vd, La Prensa AB

Telefon: 0708-43 75 06

antonio.inestal@laprensa.se

Action Fairs AB producerar relationsstärkande event och mässor till affärsrese,- och mötesindustrin, sedan 2010 och är ett helägt dotterbolag till La Prensa Holding AB.

Action Fairs arrangerar seminarier och kunskapsdagar för utvalda branscher samt producerar visningsresor till mötesanläggningar på uppdrag av kund. Företaget driver också sajten och förmånsklubben MICE Club som riktar sig till mötesköpare.

Bakom Action Fairs finns ett stort nätverk och våra nischade magasin Kick Off, Affärsresenären och Premium Magazine som utgör grunden för våra event och mässor mot riktade målgrupper – främst inom mötesindustrin. Vi vill ge våra kunder en personlig service och vi kompromissar aldrig med kvaliteten på våra evenemang.

Företaget är baserat i Stockholm med kontor i Älvsjö.