Humagic Group

Affärssystem som ger energi och bevarar glöden!

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2012 09:10 CEST

För att kunna styra och leda en säljkår effektivt är säljchefen beroende av att säljare rapporterar aktiviteter och uppskattningar kring affärer. Utmaningen är att dock att få säljarna att rapportera i tid och att uppskattningarna stämmer med kundens upplevelse då administration är något som både tar bort dyrbar säljtid och minskar engagemanget hos säljarna.

Med hjälp av Microbizz, ett engagerande affärssystem kan man i stället kan stödja säljarna genom hela säljprocessen och säkerställa att rätt aktiviteter genomförs vid rätt tillfälle. Som säljare får du rätt information och stöd för att verkligen utveckla samarbetet med kunderna på ett engagerat sätt och samtidigt rapporteras relevant information under möten så att säljarna slipper dokumentera efter mötet.

Som säljchef får du därmed alltid relevant och uppdaterad information om affärsläget. Detta ger bättre beslutsunderlag för strategiska beslut samt ett bra stöd för att kunna leda, coacha och följa upp säljarnas prestationer.

Vill du veta mer om hur Microbizz kan stödja din affär är du välkommen välkommen till ett kostnadsfritt frukostseminarium den 14 nov. Du kan även kontakta Sören Aronsson direkt på soren.aronsson@humagic.se eller 08-562 112 13.

Humagic utvecklar framtidens lönsamma, starka och attraktiva företag och organisationer, där människan utgör skillnaden!

För att skapa resultat, samverkar vi med våra kunder och utgår alltid från aktuell situation och aktuella behov. Vi sätter en gemensam och tydlig målbild av den önskade framtida situationen som ger vägledning kring vad varje unik kundutvecklingsprocess ska innehålla.