RNT Nutrition AB - Distributör av Vital Health Foods

Afrikansk smoothie-shot med fruktig smak

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2010 08:15 CEST

"Lakritsrot innehåller flavonoider och är ett nyttigt sätt att få god smak i sin smoothie" Säger Maria Karlsson, medarbetare på RNT Nutrition.

Maria är utbildad hälsopedagog på idrottshögskolan i Göteborg. Hon är också diplomerad massör samt utbildad testledare och hälsoprofilbedömare. Men framförallt är Maria regerande svensk mästare i fotboll med Linköpings FC och har gjort över 50 flick- och ungdomslandskamper.

"Gojibär är förmodligen det nyttigaste bär man kan äta, de innehåller otroligt mycket näring, bland annat fettlösliga antioxidanter som kallas karotenoider och är väldigt hälsosamma. Men det är mixen av färger och typer av bär som är det viktiga, det som kallas välbalanserad kost. Då får man både vattenlösliga flavonoider och fettlösliga karotenoider i en välbalanserad mix" fortsätter hon.

Vital Elixir är ett nytt tillskott som ger naturlig näring och mänder av antioxidanter i höga doser. Den innehåller både kända antioxidanter som betakaroten, lykopen, lutein, E och C vitamin men också mindre kända men ack så viktiga antioxidanter som zeaxantin, punikallaginer och coumariner.

"Elixir är ett bra sätt att få i sig bra naturligt bränsle helt enkelt!" Avslutar Maria

Vital Elixir finns nu i hälsofackhandeln.

Ända sedan 1947 har Vital Health Foods tillgodosett människors behov av kvalitetsprodukter för välbefinnande och hälsa. Vital är Afrikas största företag inom hälsokost. Företaget är familjeägt och går i arv från generation till generation. Grunden lades redan 1947 då paret Jack och Julie Grieve ville skapa något som bidrar till en bättre värld. ”För att växa sig starka och må bra behöver människor näring och omsorg” var mottot. Under 2010 lanseras tre produkter från Vital i Sverige, Multiboost, Gold och Elixir. RNT Nutrition är ett svenskt företag som marknadsför Vitals produkter i Norden. Läs gärna mer på hemsidan www.vitalhealth.se