Afrosvenskarnas Riksförbund Sverige

Afrosvenskarnas Riksförbund ställer ut en egen valstuga på Sergelsgatan i Stockholm!

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2014 11:57 CEST

Likt de politiska partierna har vi på Afrosvenskarnas Riksförbund en egen valstuga på Sergelsgatan intill hötorget. Därifrån upplyser vi allmänheten om våra 15 krav i den afrosvenska agendan samt vilka politiska partier och kandidater som är mest ”afrovänliga”. Vi uppmanar även afrosvenskar och andra rasifierade grupper att delta i den politiska processen genom att rösta i valet den 14 september 2014.

-Det är väldigt tydligt vilka politiska partier som är positivt inställda till afrosvenskarnas politiska krav inför valet 2014.  Feministiskt Initiativ, Miljöpartiet och Vänsterpartiet har visat sig beredda att lyssna på våra krav medan de andra partiernas reaktion är något av en besvikelse säger: Kitimwba Sabuni- talesperson för Afrosvenskarnas Riksförbund

Vid frågor kontakta Kitimbwa Sabuni på 072-2508090 eller på kitimbwa.sabuni@afrosvenskarna.se

Välkomna!

Afrosvenskarnas riksförbund är en ideell organisation. Vår huvudsakliga uppgift är att verka och arbeta för etablering och lika rättigheter och möjligheter för afrosvenskar i Sverige.