Funäsdalsberget

After ski-fest utan skidor – mitt i Stockholm Funäsdalsberget tar after skin till storstan

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2010 14:12 CET

– presenterar storsatsningen för intressenter
Idag, torsdag, kommer Funäsdalsbergets after ski till krogen Pontus by the Sea vid Skeppsbron mitt i Stockholm. Härjedalsinpirerade rätter och Jägermeister serveras och man bjuder på skön musik. Dessutom berättar man om möjligheterna och framtiden kring Funäsdalsberget. Funäsdalsberget arrangerar after skin i samarbete med Sveamalm Fastigheter och Skeppsviken Fastighets AB. Över 200 personer är anmälda.

– Det här är ett bra sätt att kommunicera direkt med kunderna vi vänder oss till – både de som älskar skidåkning och de som vill investera i en mycket expansiv region. Det här är ytterligare ett steg i vår satsning på att bli Sveriges bästa skidanläggning och vi ser fram emot att anordna fler events i storstan, säger Kevin Kirk, vd för Funäsdalens Alpina AB.

Förutom att bjuda på en after ski i sann Funäsdalsanda, kommer man att berätta om Funäsdalen och vad som är på gång i området. Dessutom kommer man att presentera de moderna lägenheterna i Ski Village och Funäs Ski Loge som nu finns ute för försäljning.

After ski på Funäsdalsbergets toppstuga. Ikväll kommer den till storstan.
– Många skidentusiaster har redan tagit Funäsdalsberget till sitt hjärta. De nya lägenheterna öppnar nu för möjligheten att investera i eget boende med ”ski in-ski okt”-läge. Med den nya flyglinjen från Stockholm kan stockholmarna åka hit på helgerna och njuta av bra skidåkning sju månader om året. Intresset för lägenheterna är redan stort och vår förhoppning är att after skin ska leda till ytterligare utveckling av boende kring Funäsdalsberget, säger Kevin Kirk.

Under kvällen kommer attraktiva priser, som till exempel Elans Ingmarskida, weekend inklusive boende och skipass i Funäsdalsbergets liftsystem och flygbiljetter från Skyways, att lottas ut. På plats finns bland andra Anna Iderot Bjelke, ny vd för Destination Funäsdalen, och arkitekterna Hans Murman och Jan Perrin.

För ytterligare information kontakta:
Kevin Kirk, vd Funäsdalens Alpina AB, tfn 0706-00 98 61

Bilder för fri publicering: www.funasdalsberget.se

Funäsdalens Alpina AB, som har sitt säte i Funäsdalen, bildades under våren 2006 då man förvärvade Funäsdalsberget av Funäsdalsberget AB. Ägarna består av skidälskande entreprenörer som har sitt hjärta här i Funäsdalen och cirka 40 Funäsdalsbor, som genom det gamla bolaget är delägare i Funäsdalens Alpina. Nya Funäsdalsberget invigdes i december 2008 med bland annat en ny 6-stolslift och 14 nya nedfarter. Målet är att skapa ett av Sveriges bästa områden för skidupplevelser. Totalt beräknar man att investeringarna i Funäsdalsberget kommer att uppgå till cirka 1 miljard kronor fram till 2012.