Svenska Dagbladet AB, SvD

AFTONBLADET NYA MEDIER GÅR IN I JOBB24

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2006 13:23 CEST

Sveriges största mediesajt Aftonbladet.se går in som partner i Jobb24, den rekryteringssajt som SvD.se och Näringsliv24 (N24.se) startade i januari. Jobb24 tar i och med det nya samarbetet ett stort steg mot att bli Sveriges ledande rekryteringssajt.

Jobb24 har på kort tid blivit en succé. Antalet unika besökare har stadigt ökat. Fler och fler annonsörer har hittat tjänsten. Med det nya samarbetet mellan SvD, Näringsliv24 och Aftonbladet kan Jobb24.se nu också nås via platsannonser på fyra sajter: SvD.se, Aftonbladet.se och N24.se, dessutom på SvD:s mat- och drycksajt Tasteline.com.

En gemensam annons på Jobb24 och dessa sajter når från och med nu mer än hälften av Sveriges arbetsföra befolkning. Genom att annonserna kan visas direkt på sajternas förstasidor når de också alla de som redan har bra arbeten, men som ändå är öppna för nya utmaningar.

- Det paketet, den kombinationen, gör tjänsten Jobb24 svårslagen. Den ger också arbetsgivare möjligheter att skräddarsy och målgruppsstyra en platsannons, säger Erik Hamberg, projektledare och drivande kraft bakom utvecklingen av Jobb24.

Den självklara målsättningen för Jobb24 är att bli Sveriges bästa jobbsajt på en platsannonsmarknad i stark tillväxt. Med Aftonbladet som samarbetspartner växer Jobb24 från att ha varit en nischad tjänst till att bli en stor och bred aktör.

- Jag hyser goda förhoppningar om att detta bara är början på ett allt mer exploaterat samarbete mellan Aftonbladet och Svenska Dagbladet. Tillsammans når vi så skilda målgrupper att vi kan få en fantastisk räckvidd, säger Mats Eriksson, vd på Aftonbladet Nya Medier.

Schibstedföretagen Aftonbladet Nya Medier och SvD Nya Medier har redan tidigare goda erfarenheter av fördjupat samarbete i det gemensamma ägandet av Näringsliv24. N24 har sedan starten i höstas etablerat sig som en av Sveriges ledande affärssajter med en trafik på cirka 600 000 unika webbläsare per vecka.

För frågor och mer information:

Erik Hamberg, ansvarig Jobb24 ­- 070-513 55 56
Mats Eriksson, vd Aftonbladet Nya Medier - 070-527 89 00