Storegate AB

Aftonbladet PLUS prenumeranter erbjuds säker lagring på nätet via Storegate.

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2010 13:53 CET

Storegate erbjuder en webbaserad tjänst för säker lagring av digital information. Istället för att lagra sin information på sina egna hårddiskar kan man även lagra den hos Storegate på ett säkert, bekvämt och kostnadseffektivt sätt via Internet. Skulle datorn krascha eller bli stulen hämtar man enkelt tillbaka sina filer från sitt Storegatekonto, den lagrade informationen kan nås när som helst, var som helst och från vilken dator eller mobiltelefon som helst.

– Det är väldigt roligt att samarbeta med Aftonbladet Plus, en av Sveriges största nättidningar, säger Torbjörn Nilsson, partneransvarig på Storegate AB. Aftonbladet PLUS läsare är vana internetanvändare och därför helt rätt kanal för våra tjänster. En av Aftonbladet Plus stora målgrupper är reseintresserade och för dem passar vår lagringstjänst alldeles utmärkt. Med Storegate kan de lagra sina bilder, dela ut album från sin senaste semester samt framkalla sina bilder och få dem hemskickade direkt i brevlådan. Alla Storegate kunder får dessutom tillgång till ”Storegate Autostore”, en programvara för automatisk backup som säkrar innehållet i datorn. Ett bra skydd och ett mervärde för Aftonbladet PLUS alla prenumeranter avslutar Torbjörn Nilsson, Storegate AB.

– Vi letar hela tiden efter bra erbjudanden och starka mervärden för våra PLUS-prenumeranter. Samarbetet med Storegate känns spännande säger Martina Vaculik, affärsansvarig på Aftonbladet Plus.

Samarbetet startar i februari via nyhetsbrev till Aftonbladets PLUS-prenumeranter samt marknadsförs inne på Aftonbladet Plus hemsida.

För mer information, vänligen kontakta:

Torbjörn Nilsson, Storegate AB Tel: 0706-38 08 67, torbjorn.nilsson@storegate.se

Martina Vaculik, Aftonbladet Plus Tel: 08-51 42 48 05, martina.vaculik@aftonbladet.se

Företagsfakta:

Storegate AB: Storegate AB är den ledande leverantören av Internettjänster för säker lagring av digital information via Internet. Storegates tjänster erbjuds via samarbetspartners i Sverige, Finland och Norge men marknadsförs på ett flertal andra marknader via Internet. Storegates huvudkontor är placerat i Karlshamn. För mer information besök www.storegate.se .

Aftonbladet PLUS: Aftonbladet Plus är en prenumerationstjänst för Aftonbladets nättidning, där man får tillgång till exklusiva artiklar, bilder och fördjupningar. Prenumeranter får även tillgång till över 200 resguider och unika erbjudanden.