Agenturföretagen

Agenturföretagens medlemsföretag FashionLifestyle växer med varumärket Colmar!

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2013 12:00 CEST

Ett av Agenturföretagens drygt 600 medlemsföretag är FashionLifestyle som drivs av Anders Runed och Andreas Mathson. FashionLifestyle kommer in som samarbetspartner till norska distributören Head Norge AS, som med sitt svenska dotterbolag Brøndal AB stärker varumärket Colmar genom samarbetet med svenska duon i FashionLifestyle.

- Colmar är ett fantastiskt varumärke och vi ser fram emot att följa och stötta FashionLifestyle i deras arbete för att ytterligare sätta varumärket på den svenska marknaden, säger Helena Waker, VD för Agenturföretagen.

Andreas Mathson har arbetat många år inom både retail och wholesale med varumärken som Sand, Marc O´Polo och Tommy Hilfiger. Anders Runhed har en retailbakgrund med MQ och inom wholesale med varumärken som Superdry, Mover Sportswear och CRO.

FashionLifestyle startar införsäljningen av Colmar med kollektionen för Spring/Summer 2014. FashionLifestyle ställer även ut sina övriga varumärken på Nordic Shoe & Bag Fair som arrangeras av Agenturföretagen mellan den 14-16 augusti, under Stockholms Modevecka.

AGENTURFÖRETAGEN I KORTHET:

Agenturföretagen är en medlemsägd branschorganisation som verkar för att öka handeln för agenter, importörer/distributörer och leverantörer i Sverige och internationellt. Agenturföretagen har över 600 företagsmedlemmar, varav 400 företag är verksamma inom mode och design.

Agenturföretagen grundades 1914 och har närmare 100 års erfarenhet av handel.

På uppdrag av medlemmarna organiserar Agenturföretagen handelsplatser, däribland Preview
Fabrics & Accessories, Nordic Fabric Fair, Nordic Shoe & Bag Fair, Inköpsdagar i Varberg samt driver
handelshuset Stockholm Skohus.

Agenturföretagen är aktiva inom Internationella Handelskammaren och IUCAB (Internationally United Commercial Agents and Brokers), ett internationellt nätverk för agenter och importörer.