Agility AB

Agility Norge öppnar egen Flyg- & Sjöverksamhet

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2010 11:23 CET

Agility, en av de ledande globala leverantörerna av integrerade logistiklösningar, har tillkännagett en expansion av sin verksamhet i Norge till att numera inkludera sjö- & flygspedition. Bolaget startade i Norge under 2008 med att bedriva biltrafik i egen regi, och kan i och med denna manöver erbjuda ett komplett utbud av transporttjänster på den norska marknaden.

Flyg- & sjöverksamheten i Norge sköttes tidigare genom ett agentavtal med Bring Logistics (tidigare NorCargo). Detta agentavtal är uppsagt från och med den 1:a September, efter vilket Agility kommer att hantera flyg- & sjösändningar via sitt Oslokontor. Andreas Nikolic är General Manager för Agility Norge, och har till sin hjälp en avdelning på 9 personer, vilken kan komma att expandera i och med den (förmodade) ökningen i antal uppdrag som denna expansion för med sig.

Expansionen i Norge är en ytterligare milstolpe i Agilitys nordiska affärsplan, och följer på redan utförda köp av Oy O. Nyström i Finland samt CF Geologistics A/S i Danmark.

"Om man ser på vår tillväxtstrategi och vårt mål att öka vår marknadsandel i Norge inom alla transportslag - Flyg, Sjö och Bil - så är timingen helt rätt. Vi är säkra på att vi kommer att komma ur lågkonjunkturen som ett starkare bolag" säger Mats Nordin, VD för Agility Norden.

Om Agility

Agility är ett av världens ledande logistikföretag. Företaget är börsnoterat med en omsättning på 6.8 miljarder USD och har mer än 34 000 anställda i mer än 550 kontor och 120 länder världen över. Agility effektiviserar logistikkedjorna i samspel med de globala utmaningarna med miljö och klimat, erbjuder en unik personlig service, ett globalt nätverk, och skräddarsydda möjligheter i egenskap av att vara en utvecklad och ekonomiskt stark aktör.

Agilitys division för logistik, Agility Global Integrated Logistics (GIL), har sitt huvudkontor i Schweiz och tillhandahåller effektiva lösningar för hållbar logistik mot företag inom teknik, detaljhandel, kemikalier och andra industriella segment. Agility Defense & Government Services (DGS), baserad i Washington, hjälper myndigheter, biståndsbyråer och internationella institutioner världen över med olika logistiklösningar. Agility Infrastructure Group utvecklar infrastrukturen mot bl.a. industriområden och flygbolag. Divisionen fokuserar främst på möjligheter i Mellanöstern, Afrika och Sydasien

Läs mer via vår websida: www.agilitylogistics.com