Riksförbundet frivilliga samhällsarbetare

Agneta Zedell, RFS förbundsordförande - Om ordens magi

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 10:57 CET

Agneta Zedells, RFS förbundsordförande, senaste ledare handlar om vikten att vara konkret för att inspirera en motpart till förändring.

Citat ur ledaren: "Om vi vill inspirera en motpart till önskad förändring gäller det att lämna de stiliga men alltför ofta använda och till och med missbrukade orden och istället bli så detaljerat konkreta som möjligt. Bäst är att hitta vardagliga ord och ladda dem med nya nyanser. Målet är att motparten säger ”Aha, så har jag inte sett det förut och det låter intressant” och genast sprider sig ett smått magiskt ljus över förändringsviljan."

Läs Agneta Zedells ledare, som också publicerats i RFS nyhetsbrev i Social Qrage. http://www.rfs.se/debatt_opinion/rfs_ordforande/Ordens-magi/

Riksförbundet frivilliga samhällsarbetare består av ca 80 lokalföreningar med medlemmar som har uppdrag som kontaktpersoner, kontaktfamiljer, stödfamiljer, stödpersoner, godemän, förvaltare, lekmannaövervakare, särskilt förordnade vårdnadshavare och som är besökare på häkten och anstalter.