Universal Music Sweden

Agnetha Fältskog gästar och hyllas på Stockholm Pride

Pressmeddelande   •   Jul 22, 2013 10:01 CEST

Stockholm Pride kan idag stolt meddela att den efterlängtade sångerskan och popikonen Agnetha Fältskog gästar festivalen den 1 augusti. Det blir ett unikt tillfälle för Sveriges bästa festivalpublik att få hylla Agnetha Fältskog som blir belönad med sin första Guldskiva för sitt senaste album ”A”. Det är första gången på många år som Agnetha Fältskog medverkar i ett officiellt sammanhang.

- Vi är otroligt hedrade att musikikonen Agnetha Fältskog kommer till Stockholm Pride för att ta emot publikens kärlek. Det blir ett världsunikt tillfälle för Pridepubliken att få hylla Agnetha Fältskog för hennes långa karriär och inte minst för hennes senaste album ”A”. Hon är efterlängtad, säger Jörgen Eriksson, festivalchef Stockholm Pride.

Agnetha Fältskog, som är en ikon inom svensk musikhistoria, har nyligen släppt sin nya discosingel ”Dance Your Pain Away”, som är hämtad från det guldsäljande albumet ”A”. På albumet har hon samarbetat med den Grammy-nominerade låtskrivaren/producenten Jörgen Elofsson och med den hyllade producenten och kompositören Peter Nordahl.

Agnetha Fältskog kommer inte att sjunga på Stockholm Pride. Hon kommer, tillsammans med Jörgen Elofsson och Peter Nordahl, att ta emot en Guldskiva för sitt senast album ”A” och samtidigt bli hyllad på scen av den fantastiska Pridepubliken. Agnetha Fältskog har, med ett undantag i London, inte medverkat i ett officiellt sammanhang på många år, så det blir ett unikt tillfälle att hylla en av Sveriges, och världens, största popikoner på Galascenen i Pride Park den 1 augusti.

Stockholm Pride pågår mellan 30 juli till 3 augusti.
Biljetter finns att köpa på Ticnet.se: http://smarturl.it/stockholmpride2013