Airbnb

Airbnb listar de bästa boendena med den finaste utsikten från poolen

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2014 09:14 CEST

Njut av sköna dopp på höga höjder!

Airbnb, den säkra och webbaserade sociala marknadsplatsen för privata hem, där man kan hyra eller boka unika boenden runt om i världen, presenterar de bästa boendena med den finaste utsikten – från poolen! Ta en simtur på 37e våningen i Kuala Lumpur eller i din privata pool med utsikt över Buenos Aires hippaste stadsdel Palermo.

Utsikt över Kuala Lumpur för endast 386 kronor per natt

Var: Kuala Lumpur, Malaysia

Pris: 386 SEK/natt

Från 37e våningen får du en magnifik utsikt över Kuala Lumpur i husets så kallade infinity edge pool. Det innebär att det är en ändlös horisont på vattnet som rinner över kanten. Den moderna och fullt utrustade lägenheten ligger i ett hus med faciliteter som gym, bastu, squashbana och SkyLounge.

Aktiviteter i området:

• En av Kuala Lumpurs mest kända turistattraktioner är Petronas Twin Towers, en av världens högsta byggnader
  • I Kuala Lumpur finns det gott om shopping, bland annat i någon av stadens 66 varuhus eller på någon av marknaderna

Lyxig takpool med havsutsikt i Playa del Carmen, Mexico

Var: Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Pris: 781 SEK/natt

Mexico är ett hett resmål för svenskar som vill fly vinterkylan. Den här lägenheten ligger ett stenkast från stranden i mysiga Playa del Carmen, en känd badort med vita sandstränder och fläktande palmer. Skulle du ha svårt med engelskan finns det till och med svensktalande personal på plats. Regionen Quintana Roo är belägen på Yucatánhalvöns östra del och har många kända sevärdheter, som inkaruinerna i Tulum.

• Ta en dagsutflykt till staden Cancún, eller till inkaruinerna i Tulum
  • Snorkla vid de vackra korallreven
  • Ta en båtutflykt till Isla Mujeres och njut av ölivet

Njut av frisk alpluft på hög höjd

Var: Chardonne, Schweiz

Pris: 927 SEK/natt

Till denna vackra villa i den schweiziska staden Chardonne hör även en infinity edge pool med utsikt över Genèvesjön. Värdparet Alexia och Henry samt deras döttrar hyr ut ett av rummen med plats för två personer. I priset ingår även kontinental frukost.

• I distriktet finns drygt 830 hektar med UNESCO-listade vingårdsterrasser
  • Hyr huset på vintern och njut av skidåkning i världsklass och sköna dopp i den uppvärmda poolen
  • Det finns gott om berg att vandra i för både nybörjare och mer avancerade klättrare

Argentinsk puls i Buenos Aires med egen takpool

Var: Buenos Aires, Argentina

Pris: 440 SEK/natt

För endast 440 kronor per natt kan du hyra den här soliga studiolägenheten som erbjuder en fantastisk utsikt över den hippa stadsdelen Palermo i Buenos Aires. Buenos Aires är en smältdegel av olika kulturer och har en intressant historia. Varför inte passa på att lära dig att dansa tango?

Aktiviteter i området:

• Njut av en fantastisk operaföreställning i Buenos Aires världskända operahus, Teatro Colón, som rankas som ett av världens främsta operahus och som även är känt för sin magnifika akustik
  • Besök Buenos Aires botaniska trädgård, Jardín Botánico Carlos Thays de la Ciudad Autónoma de Buenos Aires, som har drygt 5 500 olika växtarter att beskåda
  • Imponera på dina vänner och lär dig dansa tango på någon utav Buenos Aires alla dansskolor

Det bästa av Côte d'Azur med utsikt över Marseille

Var: Marseille, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Pris: 755 SEK/natt

Provence är en av Frankrikes vackraste regioner, känd för både väldoftande tvålar, goda viner och lavendel. I den vackra hamnstaden Marseille finns det gott om restauranger, vackra gamla byggnader och badstränder.

Aktiviteter i området:

• Provence är känt för sina lavendelfält som i juli står i full blom
  • Besök någon utav traktens vingårdar, som är mest kända för sina roséviner
  • Lapa sol på franska rivieran tillsammans med kändisar från hela världen

(Se nedan för bildspel och Excel fil med IRL till högupplöstabilder)

Om Airbnb

Airbnb är en säker social marknadsplats för privata hem, där man online eller från sin smartphone kan hyra och boka unika boenden över hela världen. Airbnb är det bästa sättet att visa upp sitt hem för miljontals intresserade resenärer, oavsett om bostaden är ett slott för en natt, en segelbåt för en vecka eller en lägenhet för en månad. Airbnb gör uthyrnings- eller bokningsprocessen enkel, effektiv och säker. Med bostäder i mer än 35 000 städer och 192 länder erbjuder Airbnb det största urvalet av unika bostäder i alla prisklasser över hela världen. Airbnb grundades 2008 i San Francisco, Kalifornien.

För mer information om Airbnb besök Airbnb.se eller följ oss på Facebook och Twitter .

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anne Sofie Kirkegaard, ansvarar för Airbnbs marknadsföring och PR i Sverige
press-SE@airbnb.com