Airsonett

Airsonett AIR4 bibehåller god kontroll av allvarlig allergisk astma efter avslutad omalizumab behandling

Pressmeddelande   •   Jul 12, 2018 09:20 CEST

En oberoende studie av Professor C. Wang drar den slutsatsen i studiens titel “A nocturnal temperature controlled laminar flow device (TLA) maintains good control of severe allergic asthma (SAA) after withdrawal of Omalizumab therapy”. Studien kommer att presenteras i en postersession på ERS Asthma Management session söndagen 16 september 2018.

“Vi är givetvis mycket positiva till dessa intressanta data och ser fram emot feed-back från sjukvårdssektorn.” säger Anders Due-Boje, VD, Airsonett AB.

Airsonett AB är ett medicintekniskt företag med en unik teknologi utvecklad för patienter med svår astma. Företaget har verksamhet i Europa, USA och tecknade nyligen ett större samarbetsavtal för  distribution i Kina. Företagets produkt Airsonett AIR4 är en kliniskt validerad, icke-farmakologisk  behandling av astma, som verkar genom att minska mängden allergener och andra luftburna partiklar i patientens andningszon under nattsömnen.

För mer information om ERS 2018: https://erscongress.org/programme-2018/access-the-programme-2018.html

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:
Anders Due-Boje, VD, Airsonett AB
E-mail: anders.due-boje@airsonett.eu

Önskas högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Annica Anderberg
E-mail: annica.anderberg@airsonett.eu

Vetenskapliga referenser:

C Wang et al. A nocturnal temperature controlled laminar flow device (TLA) maintains good control of severe allergic asthma (SAA) after withdrawal of Omalizumab therapy. Abstract #10036, presented at the European Respiratory Society (ERS) meeting 2018

Boyle RJ, Pedroletti C, Wickman M, et al. Nocturnal temperature controlled laminar airflow for treating atopic asthma: a randomised controlled trial. Thorax 2012;67:215-221

Brazier P, SchauerU, Hamelmann E, Holmes S, Pritchard C and Warner JO. Economic analysis of temperature-controlled laminar airflow (TLA) for the treatment of patients with severe persistent allergic asthma.BMJ Open Resp Res 2016;3:e000117 doi:10.1136/bmjresp-2015-000117

Gore RB, Boyle RJ, Gore C, et al. Effect of a novel temperature-controlled laminar airflow device on personal breathing zone aeroallergen exposure. Indoor Air 2015;25:3644