Airsonett

Airsonett fortsätter att fokusera på forskning

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2010 15:26 CET

Simone Grethe Svensson har nyligen tillträtt tjänsten som Clinical Research Manager/Research Analyst för Airsonett. Med rekryteringen stärker det skånska företaget Airsonett sin forskningskompetens inom immunologi.

Airsonett är ett medicintekniskt företag som leder utvecklingen av icke-farmaceutisk behandling av allergisk astma. Airsonett är också aktiva med forskning och produktutveckling inom kontroll av luftburen infektionsspridning inom kirurgi och ortopedi.

-  Vi har under ett antal år genomfört stora investeringar i klinisk forskning, vilket är ganska unikt för ett medicintekniskt företag. Rekryteringen av Simone Grethe Svensson ligger i linje med vår långsiktiga satsning på forskning. Simones gedigna erfarenhet inom immunologi och kliniska läkemedelsprövningar är en värdefull tillgång för oss när vi nu fortsätter arbetet med kliniska studier i Sverige och internationellt, säger Airsonetts Forskningschef Pål Svensson.

Simone har en PhD inom cellbiologi och cancerforskning vid Lunds universitet. Simones grundexamen är en MSc vid Lunds universitet i cell- och molekylärbiologi och immunologi och hon har även en tysk universitetsexamen (Diplom) i biologi och biokemi. Simone har tidigare arbetat inom A+Science som CRA där hon hållit i kliniska prövningar i både Sverige och utomlands.

Simone förenar en gedigen vetenskaplig och medicinsk kompetens inom immunologi med flera års planering och genomförande av laboratoriearbete och god erfarenhet inom kliniska prövningar.

För mer information var vänlig kontakta:
Pål Svensson, Chief Scientific Officer, Airsonett AB, tel. 0431 402533, e-post pal.svensson@airsonett.com

Simone Grethe Svensson, tel. 0431 402536, e-post simone.g-svensson@airsonett.com