Airsonett

Airsonett huvudnyhet i Astma och Allergiförbundets tidning Allergia

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2013 09:01 CEST

I nyutkomna Allergia (nr 4, 2013) så ägnas ett antal sidor åt Axel som är svår allergiker och som sedan ett år tillbaka har en Airsonett. I artikeln beskrivs hur hans och familjens liv dramatiskt har förändrats till det bättre, eller som hans mamma Katinka Stridh uttrycker det: ”Han har fått ett helt nytt liv.”

Axel har många och svåra allergier som kraftigt begränsade hans vardag. Han hade prövat det mesta i farmakologisk väg inklusive hyposensibilisering. Trots detta var hans allergi och astma dåligt kontrollerad. Redan efter en månad med behandling av Airsonett så upplevde Axel stora förbättringar; han sov bättre, han blev piggare och friskare. Även hans återkommande infektioner blev mer och mer sällsynta. ”Det har blivit som ett helt nytt och bättre liv för honom, det är som natt och dag. Visst har han fortfarande besvär av sina allergier, men det är på en helt annan nivå” säger Katinka Stridh. Artikeln i sin helhet finns bifogad som pdf (nedan).

Airsonett är en behandling för personer som har allergisk astma och som trots behandling med astmaläkemedel har dåligt kontrollerad astma.

Behandlingen med Airsonett bygger på en patenterad svensk uppfinning och innebär att patienten sover i ren luft. Allergenbelastningen minskar dramatiskt och patientens immunsystem får möjlighet till återhämtning nattetid. Studier visar att med aktiv behandling med Airsonett hämmas allergin, inflammationsmängden minskar och livskvaliteten ökar1. Patienten får både en bättre nattsömn och minskade astmasymptom under dagen. Behandlingen är biverkningsfri och är utvecklad för både vuxna och barn.

Airsonett AB är ett forskningsbaserat medicintekniskt företag med en unik teknologi som leder utvecklingen av icke-farmaceutisk behandling av astma.

Vi vill ta tillfället i akt med denna artikel att kort informera er om vårt bolag och vår unika produkt. Skulle ni vara intresserad av att veta mer om oss eller kanske prata med någon av våra patienter så är ni välkomna att kontakta oss.

För mer information om tidningen Allergia, besök gärna deras hemsida, www.allergia.se.

För mer information vänligen kontakta:

Fredrik Werner, VD, Airsonett AB, Tel: 0708 494 862,
e-mail: fredrik.werner@airsonett.com

Annica Anderberg, Kommunikationschef, Tel: +44 7787 123 556, e-mail: annica.anderberg@airsonett.com

www.airsonett.se