Airsonett

Airsonett tar steget från forskning och utveckling till kommersialisering

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2010 14:48 CEST

Efter ett exceptionellt gensvar efter EAACI (European Academy of Allergy and Clinicial Immunology) kongressen i London tidigare i somras, där de första resultaten från 4A-studien offentliggjordes, är det nu dags för en organisationsförändring. Airsonett kommer att förändras från att vara ett huvudsakligen forsknings- och utvecklings orienterat bolag till ett fullfjädrat kommersiellt företag. En förändring som är absolut nödvändigt för företagets framtida framgång.

Bortsett från det fortsatta försäljningsarbetet med Opragon ® i Sverige och Danmark och den kommersiella lanseringen av Protexo ® i Sverige, Storbritannien och Tyskland kommer Airsonett under hösten bilda två nya dotterbolag. Ett bolag för varje produktområde, Asthma Treatment och Infection Control. Asthma Treatment bolaget, kommer att ledas av Dan Kristensson och Infection Control bolaget, kommer att ledas av Airsonetts nuvarande försäljnings- och marknadschef Peter Ekolind. Namnen på bolagen är ännu inte bestämda.

"Förändringen kommer att ske vid årsskiftet, men processen har redan inletts" säger Dan Kristensson, VD Airsonett AB.

För mer information, kontakta:
Dan Kristensson, VD för Airsonett AB, Telefon: 46 (0) 431 402531,
e-post dan.kristensson @ airsonett.com

Airsonett är ett forskningsbaserat medicintekniskt företag som leder utvecklingen av icke-farmaceutisk behandling av allergisk astma. Airsonett är också aktiva med forskning och produktutveckling för begränsning av luftburen infektionsspridning inom sjukvården. Airsonett blev vald till Årets Medicintekniska Företag 2009 i Sverige. www.airsonett.com