Akademibokhandeln

Akademibokhandeln inleder designsamarbete

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 09:00 CET

1 december lanserar Akademibokhandeln ett designsamarbete under temat ”Att läsa är att resa”. Kända och okända personer kommer bjudas in att göra sin tolkning av läsandet som resa. Deras bidrag blir sedan mönster på presentpapper och kassar i Akademibokhandelns samtliga butiker.

Först ut är illustratören Ingela P Arrhenius och författaren Denise Rudberg som har gjort personliga och sinsemellan helt olika tolkningar av "Att läsa är att resa".

Illustrationerna kommer att variera men hålls samman av Akademibokhandelns färger: svart, vitt och rött.

— Boken är den optimala presenten som kan varieras i det oändliga. En pocket till tjejmiddagen, en vacker kokbok som födelsedagspresent eller en barnboksklassiker till dopet. Att ge och få en vackert inslagen bok höjer värdet ytterligare. Därför är vi på Akademibokhandeln otroligt glada över att Denise Rudberg och Ingela P Arrhenius har bidragit med sina tankar som resulterat i dessa unika presentpapper, säger Cecilia Helsing, marknadschef på Akademibokhandeln.

Designsamarbetet rullar ut i Akademibokhandelns 66 butiker torsdag 1 december.

Mer information: Cecilia Helsing, marknadschef Akademibokhandeln, tel. 0705-743 424, e-post cecilia.helsing@akademibokhandeln.se

Akademibokhandeln är Sveriges marknadsledande bokhandelskedja med 66 butiker spridda över hela landet. Bolaget har ca 460 medarbetare och omsätter ca 1,4 miljarder kr (2010). www.akademibokhandeln.se