Akademikerförbundet SSR

Akademikerförbundet SSR ökar i medlemsantal trots tuff debatt om a-kassan.

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2006 08:59 CET

Akademikerförbundet SSR har hittills under året ökat med 2000 medlemmar.

– Vi ser en stark medlemsökning som kanske beror på de förändringar som nu sker på arbetsmarknaden. Men också på det samhällsansvar förbundet har tagit när vi bland annat har startat välfärdsdebatten med boken ”Spaning med varning” som handlar om ungdomars möjligheter i dagens samhälle. Ett tydligt och intensivt arbete med yrkes- och fackliga frågor har också gett resultat, säger Lars Holmblad, förbundsdirektör på Akademikerförbundet SSR.

– Vad som också är mycket glädjande är att vi ökar starkt inom de yngre grupperna. Både bland studenterna och de som nyss kommit ut i arbetslivet, säger Lars Holmblad

- Förbundet har spännande utmaningar framöver. En huvuduppgift även i framtiden blir att driva de lönepolitiska frågorna, en tuff avtalsrörelse väntar, avslutar Lars Holmblad.

Akademikerförbundet SSR har i dag 52 015 medlemmar.
Förbundet organiserar ekonomer, samhällsvetare, personalvetare, beteendevetare och socionomer.

För ytterligare upplysning,
kontakta Lars Holmblad, förbundsdirektör Akademikerförbundet SSR, 070-817 44 38

Press- och kommunikationschef Stina Andersson • 070-618 44 87 • 08-617 44 87 • stina.andersson@akademssr.se

Akademikerförbundet SSR organiserar 52.000 ekonomer, samhällsvetare, personalvetare, beteendevetare och socionomer. Förbundet är det fjärde största inom centralorganisationen SACO