Akademin AB

Akademin AB förvärvar Anrika Reab Data AB i Göteborg.

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2009 14:07 CEST

Akademin AB förvärvar Anrika Reab Data AB i Göteborg.

Akademin AB har 2009-04-07, förvärvat anrika Reab Data AB. I och med förvärvet täcker bolagen tillsammans de tre största städerna Stockholm, Malmö och Göteborg. I och med förvärvet stärker Akademin AB sin position som IT-leverantör av kundanpassade IT-lösningar.

Genom förvärvet kommer Akademin AB ytterligare stärka sig inom försäljning av hårdvara och IT-tjänster samt ge en organisation med en bredare certifieringsbas och höjd kompetensnivå. Den nya organisationen får även tillgång till nationella funktioner för att bättra kunna serva både befintliga och nya kunder med nationell spridning. Samtliga kontor kommer att behålla sin lokala prägel med god kännedom om den lokala marknaden och dess kunder. Organisationen kommer att hantera såväl stora som små kunder inom både offentliga som privata sektorn med samma höga servicenivå.

Förvärvet kan ses som en del av en större satsning med målsättning att omfatta ytterligare två orter. Tillsammans kommer organisationen att ha ca 80 anställda med målsättning att växa med ytterligare ett 20-tal inom 12 månader. Verksamheten kommer att fortsätta att bedrivas inom affärsområdena: Konsulttjänster, Hårdvara och Driftslösningar.

För ytterligare information Kontakta:
Henrik Stigborg, VD Akademin AB 040-18 30 49 henrik.stigborg@akademin.se
Ulf Welander, Marknadschef Akademin AB 040-18 30 49 ulf.welander@akademin.se