Rörvik Timber AB

Aktieägarna i Rörvik Timber AB (publ) kallas till ÅRSSTÄMMA

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2006 09:33 CEST

torsdagen den 18 maj 2006 kl 17.00 på Internationella Handelshögskolan, Sparbanksaulan, Gjuterigatan, Jönköping.

Aktieägare som önskar deltaga i årsstämman skall
dels vara införd i den av VPC AB förda aktieboken för bolaget senast fredagen den 12 maj 2006.
dels anmäla sin avsikt att deltaga i årsstämman senast den 12 maj 2006, kl 15.00. Anmälan kan göras skriftligt till Rörvik Timber AB, Box 3003, 550 03 Jönköping, per telefon 036-580 11 40, per fax 036-10 01 02 eller via e-post office@rtimber.se. Anmälan skall innehålla namn, person-/organisationsnummer, adress och telefonnummer samt registrerat aktieinnehav.

Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste, för att ha rätt att deltaga i årsstämman och utöva sin rösträtt, tillfälligt inregistrera aktierna i eget namn. Sådan omregistrering ombesörjs av förvaltaren/banken och skall vara verkställd hos VPC fredagen den
12 maj 2006.
Aktieägare som företräds genom ombud skall utfärda fullmakt för ombudet. Fullmakten bör i god tid före stämman insändas till bolaget under ovanstående adress. Om fullmakten utfärdats av juridisk person skall bestyrkt kopia av registreringsbevis för den juridiska personen bifogas.

Ärenden
1 Öppnande av stämman
2 Val av ordförande vid stämman
3 Upprättande och godkännande av röstlängd