Nordnet Sverige

Aktiedirekt lanserar ny sajt med fonder

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2007 10:15 CET

Idag lanserar Aktiedirekt - internetmäklaren med marknadens lägsta minimicourtage - en ny sajt som förutom aktier nu också erbjuder ett av marknadens största fondtorg.

"Som kund hos Aktiedirekt får du ett av marknadens största utbud av aktier och fonder, men på ett busenkelt sätt", säger Christian Lindhoff, chef för Aktiedirekt.

Aktiedirekt gör det enklare och billigare att spara i värdepapper. På Aktiedirekts nya sajt finns alla nordiska aktier, plus allt från de stora fondbolagens fonder till prisbelönta mindre fonder. Det är nu ännu enklare att handla både aktier och fonder genom en bättre navigering och en ny design på sajten.

Aktiedirekt attraherar många nyblivna unga sparare samt även många äldre. Allt fler kvinnor värdesätter också Aktiedirekts enkelhet. I en kundundersökning i december 2006 blev resultatet fantastiska 98 procent nöjda kunder. Aktiedirekt lanserades i september 2003 och har sedan dess haft en oavbruten stark tillväxt.

Välkommen till www.aktiedirekt.se.

Faktaruta 2006

Antal depåkunder 23000
Depåvärde 2,6 mdr kr
Antal transaktioner per dag 3600
Genomsnittsdepå 113000 kr
Medelålder kunder 40
Andel män/kvinnor 80%/20%

För ytterligare information kontakta:
Christian Lindhoff, chef Aktiedirekt,
+46-8-505 98 101, +46-734-43 92 44,
christian.lindhoff@nordnet.se

Aktiedirekt - www.aktiedirekt.se - is part of the Nordnet Group, which provides user-friendly and cost efficient services to private investors and companies within share trading, mutual fund investments and pension savings plans. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on the Stockholm Stock Exchange. Nordnet Bank AB is the leading Internet broker in the Nordic region with more than 140 000 clients in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany and Luxembourg. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnetpankki.fi, www.nordnebank.de and www.nordnet.lu.