Aktiespararna

Aktiespararna rekommenderar budet på Pergo AB

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2007 14:43 CET

Aktiespararna rekommenderar budet mot bakgrund av att det är skäligt relaterat till bolagets värde och att styrelsen står bakom det.

Pfleiderer Sweden AB (Pfleiderer) har beslutat att lämna ett offentligt erbjudande till aktieägarna i Pergo AB. För varje aktie i Pergo erbjuder Pfleiderer 51 kronor kontant. Erbjudandet innebär en budpremie om 13,6 procent i förhållande till stängningskursen den sista handelsdagen innan Pergoaktien handelsstoppades med anledning av budet den 12:e januari 2007.

Laxey Partners Ltd, M2 Capital Management och Nove Capital Fund som tillsammans kontrollerar 41,9 procent av röster och kapital i Pergo AB, har givit Pfleiderer en oåterkallelig option att förvärva deras samtliga aktier i Pergo AB. Pergo AB:s styrelse har enhälligt rekommenderat aktieägarna i Pergo AB att acceptera budet.

Mot bakgrund av detta samt av att budpremien säkerställer att Pfleiderer betalar för de värden som finns i Pergo AB, rekommenderar Aktiespararna sina medlemmar att acceptera erbjudandet.

SVERIGES AKTIESPARARES RIKSFÖRBUND
Stockholm den 13 februari 2007