Nässjö Näringsliv AB

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2011 16:40 CEST

INBJUDAN TILL PRESSKONFERENS
Plats: Brinellgymnasiet, Nässjö.Tid: Måndagen den 20 juni kl 15.00
Det råder brist på järnvägspersonal över hela Norden. Branschen behöver anställa 1500 personer årligen, allt från ombordpersonal till civilingenjörer. Stora investeringar, pensionsavgångar, satsning på underhåll och ny teknik är en av anledningarna.
I järnvägsstaden Nässjö finns närmare 500 personer anställda bland ca 20-talet företag. Dessa aktörer sysslar med spårbyggnation, spårslipning, reparationer, elinstallationer och transporter. I Nässjö finns reservdelslagret för allt järnvägsmaterial i hela Sverige. Här satsar nu Brinellgymnasiet på riksrekryterande järnvägsutbildningar inom järnvägsbyggnad och järnvägsteknik.
-Utbildning är framtiden, resonerade riksbekante Aktiestinsen Lennart Israelsson i februari, och donerade en kvarts miljon till byggnation av utbildningslokalerna vid Brinellgymnasiet. Utbildningslokalen heter för övrigt Aktiestinsens Rallareskola.
Sedan februari har Aktiestinsen blivit än mer riksbekant då boken om honom säljs som smör.

MÅNDAG den 20 juni klockan 15.00 är Aktiestinsen med vid ett arrangemang på Brinellgymnasiet där hans koppling till utbildningen blir än tydligare.
I samverkan med Brinellgymnasiet inbjuder vi media till att ta del av en storartad nyhet, kopplad till utbildningen, med 95-årige Lennart Aktiestinsen Israelsson, i fokus.

Vi kan lova media att det blir en upplevelse utöver det vanliga.
Mer information; Rektor Åsa Eriksson, 0380-51 84 90, asa.eriksson@brinell.se eller undertecknad; Marknadsdirektör Holger Jonasson, 070-62 81 680, holger.jonasson@nnab.se

Nässjö Näringsliv AB - Business Development Nässjö Sweden.

www.nnab.se