Grand Tours

Aktiva hälsoresor lockar äldre resenärer

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2013 12:03 CET

I ett samarbete med friskvårdskonsulten Jeanette Djerf har Grand Tours tagit fram en skräddarsydd hälsovecka till Kroatien i oktober. En vecka som ska ägnas åt deltagarnas eget välbefinnande.

- Det här är en trend som jag tror är här för att stanna. Vi arbetar därför ständigt med att utveckla våra resor utifrån kundernas önskemål genom att hitta nya, spännande vinklar, säger Tuwe Arvidsson, VD för Grand Tours.

För att möta efterfrågan arrangerar Grand Tours en rad resor under 2013 med varianter på temat, allt från yoga, vandring och hälsoveckor till dans.

- På resan blir vi en familjär grupp som fokuserar på att ha roligt samtidigt som vi får möjlighet att finna den egna hälsobalansen, säger Jeanette Djerf och menar att man inte behöver vara vältränad för att delta i resan.

Under hälsoveckan i Kroatien har Jeanette lagt upp ett mycket genomarbetat program, som ska innehålla stabilitetsträning, mindbalance och vattengymnastik. Dessutom väntar meditation och föreläsningar om kost och träning på den natursköna Kroatiska kusten.

- För att få en bra balans för både kropp och själ så kommer jag som träningsinstruktör att varva fysiska aktiviteter såsom gruppträningspass med seminarier och diskussionsstunder, lovar Jeanette, som har gedigen erfarenhet som friskvårdskonsult och förmedlar vikten av att utgå från sina egna förutsättningar i sin träning.

Jeanette Djerf (f.d Thörner) har en bakgrund som elitsimmare på landslagsnivå. Det har gett henne en stabil grund att stå på vad det gäller fysisk samt mental träning. Hon har studerat hälsovetenskap både på Universitet i USA samt på Bosöns Idrottsfolkhögskola. På Bosön utbildade hon sig till friskvårdskonsult samt friskvårdsmassör. Därtill är hon certifierad energimassör, gruppträningsinstruktör och diplomerad SPA-terapeut.

Jeanette Djerf driver sedan 1998 med framgång och engagemang hälsoföretaget Hälsofokus.
- Genom åren har Hälsofokus utvecklats till att bli ett företag som står för kvalitet och livsglädje och det är något som vi försöker förmedla ut till våra kunder, berättar Jeanette entusiastiskt.

Kroatiens riviera har allt man kan önska sig för skön rekreation. Den sagolika kusten anses vara en av Europas ljuvligaste platser. Lägg därtill en vänlig och avkopplande atmosfär, ett rent hav och frisk luft så har du småstaden Makarskas signum, där Grand Tours hälsovecka äger rum 5-12 oktober.

Grand Tours startade för 27 år sedan och är en svenskägd, renodlad researrangör för en mogen målgrupp. Företaget arrangerar paketresor framförallt i Europa med ett brett program av rundresor, spa- och hälsoresor, havskryssningar, flodkryssningar på Donau, i Ryssland och Ukraina samt långtidsresor till Spanien. Grand Tours ägs till 57% av Pensionärernas Riksorganisation (PRO) och resterande andel ägs av resekoncernen We Travel Group. För mer information besök vår hemsida www.grandtours.se