Runda Upp

Akut läge i Syrien!

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2016 20:21 CEST

Just nu pågår en humanitär kris i Syrien. FN:s flyktingorgan UNHCR förbereder för att kunna hjälpa familjer i Syrien att överleva den senaste tidens upptrappning av kriget samt att kunna hantera den vinterperiod som snart börjar. Genom att starta en runda upp-kampanj så kan ni snabbt bidra till att ge stöd till det arbete som UNHCR nu gör för hantera situationen i Syrien!

UNHCR är på plats både inne i Syrien och i grannländerna för att hjälpa människor som tvingats på flykt från våldet. Städer och byar ligger i ruiner. Hem, skolor och sjukhus är förstörda. Förödelsen är enorm och det mänskliga lidandet är ofattbart. UNHCR delar ut nödhjälp som mat, vatten, filtar och mediciner. Hittills under 2016 har UNHCR bland annat delat ut förnödenheter till 1,7 miljoner människor i Syrien och sett till att 480 000 människor har tillgång till sjukvård.

I länkarna nedan kan ni se och läsa mer om vad det akuta läget i Syrien orsakar för skador.

Om ni vill bidra i denna akuta situation genom att starta en runda upp-kampanj så tar ni en direkt kontakt med oss på Runda Upp så hjälper vi er snabbt igång.

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
stefan.edwall@rundaupp.se

Runda Upp förenklar för alla givare att donera till hjälporganisationer.