Pharmapro Scandinavia AB

Akvamin - ny produkt vid ledbesvär

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2011 12:10 CET

Vi lanserar nu en ny produkt på den svenska marknaden med namnet Akvamin, vid led- och muskelbesvär samt benskörhet. Akvamin innehåller den naturliga multiminerala ingrediensen Aquamin som utvinns av rödalgen Lithothamnion Corallioides från det klara vattnet i  norra ishavet. Aquamin är mycket biotillgänglig (d v s att kroppen lätt absorberar näringsämnena), rik på kalcium, magnesium och 74 andra mineraler som t ex zink, järn och selen. Både ingrediensen Aquamin och tillverkningsprocessen är patenterad.

Klart bättre resultat än Glukosamin och kalciumkarbonat

Studier som är gjorda av Minnesota Applied Research Centre, (MARC) i USA som visar på att Aquamin ger ett klart bättre och mer långvarigt resultat än Glukosamin för lederna samt kalciumkarbonat för benhälsa. Aquamin är en helt naturlig produkt som är mycket biotillgänglig och utan dokumenterade bieffekter.

Innehåll per dagsdos – 3 tabletter (RDI*)
Aquamin – 2400 mg
varav kalcium – 2040 mg (255%*)
Magnesium – 204 mg (54%*)
* Rekommenderat dagligt intag

Ingredienser

Aquamin, fyllnadsmedel (mikrokristallin cellulosa),
ytbehandlingsmedel (magnesiumstearat).

Snabb beskrivning om Aquamin:

• Är en naturlig multimineral ingrediens
• Ger kliniskt dokumenterade hälsofördelar
• Förbättrar ben, muskler och ledhälsa

För mer information om Akvamin, vänligen besök http://www.pharmapro.se/vara-produkter/akvamin/

Vi ser det som vår främsta uppgift att bidra till människors fortsatta hälsa. Pharmapro Scandinavia AB (publ)’s affärsidé är att utveckla, sälja och distribuera produkter under egna varumärken inom området hälsa med hela världen som marknadsplats.