Universal Music Sweden

Albumaktuella Lana Del Rey kommer till Sverige

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 11:35 CET

Många är de som väntat sedan debuten ”Born To Die” släpptes i början av 2012. Nu drygt ett år, 2,5 miljoner sålda album och 4,5 miljoner sålda singlar senare är det alltså dags. Den 8:e april kliver Lana Del Rey upp på Annexets scen i Stockholm. Biljetterna släpps den 5:e november.

Den 12:e november släpps den förhandshyllade repacken ”Born To Die – The Paradise Edition” innehållande hela 8 nya spår. Ett av dessa spår är nya hitsingeln ”Ride”. ”’Ride’ borde få tvivlarna att skämmas. Den känns, till skillnad från 99, 97 procent av alla andra låtar som släppts i år, som en omedelbar klassiker”  säger Markus Larsson, Aftonbladet.

Inspelningen av ”The Paradise Edition” skedde i klassiska Shangri-La Studios. Bakom produktionsspakarna hittar vi denna gång den evigt hyllade superproducenten Rick Rubin (Jay Z, Johnny Cash, Metallica, The Beastie Boys, m.f).

”Born to die: The paradise edition” kan vara den mest förföriska skildringen av nöjesfabrikernas noir och dekadens som släppts på skiva sedan Guns N’ Roses debut” – Markus Larsson, Aftonbladet

Konsertdatum:
8 april 2013, Annexet Stockholm. Biljettpris 450kr + serviceavgift. Säljs via www.ticnet.se, 077-170 70 70, alla Ticnet-ombud samt via www.globearenas.se, 077-131 00 00

Mer info: www.lanadelrey.com, www.fkpscorpio.se