PLAYGROUND MUSIC SCANDINAVIA AB

ALBUMET "FÖR AMNESTY" SLÄPPS NU DIGITALT

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2013 14:13 CET

1998 var det 50 år sedan FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna antogs. Med anledning av jubileet tog Sveriges skivbolag ett samlat grepp för att stödja Amnesty i deras kamp. Detta resulterade i att stora delar av Sveriges artistelit gick samman och skapade en skiva vars intäkter oavkortat gick till Amnestyfonden.

Fram tills nu har skivan endast funnits i fysiska exemplar men kommer från och med den 6 december även att finnas tillgänglig på samtliga digitala streaming och nedladdningstjänster.

Samtliga intäkter går till Amnestyfonden.

Till singeln ’Tusen Röster’, som skrevs av Mauro Scocco och Max Martin, spelades det även in en video där vi utöver Scocco även hör Lisa Nilsson, Uno Svenningsson, Meja, Dilba, Plura Jonsson, Stephen Simmons och Peter Jöback.

Se videon HÄR

Lyssna på skivan på SPOTIFY

Ladda ner skivan på ITUNES

Medverkande artister:

Koop, Dilba, Stephen Simmonds, Mauro Scocco, Plura, Lisa Nilsson, Uno Svenningsson, Meja, Peter Jöback, Petter, Ulf Lundell, Peter Lemarc, Kent, Sophie Zelmani, Rebecka Törnqvist, Per "Texas" Johansson, Jennifer Brown, Freddie Wadling, EST och Titiyo. Ragnar Hagelin läser en monolog.

Vad gör Svenska Amnestyfonden?

Stiftelsen Svenska Amnestyfonden bildades 1966 på initiativ av Hans Alfredson och Tage Danielsson. Amnestyfonden svarar för svenska Amnestys bistånd. Biståndet är ett komplement till Amnestys övriga arbete och syftar till att stärka de mänskliga rättigheterna runt om i världen.