Moment Group AB

Alcazar tar supershowen Disco Defenders till Stockholm i höst

Pressmeddelande   •   Mar 11, 2015 09:35 CET

2E LIVE - part of 2E Group. Alcazar gör just nu succé på Rondo i Göteborg med sin hyllade show ”Disco Defenders” och nu är det klart att det blir en fortsättning i Stockholm i höst! Torsdagen den 24 september slår dörrarna upp för supershowen på Hamburger Börs. Biljetterna släpps den 16 mars.

– Det känns fantastiskt att få fortsätta med ”Disco Defenders” även på Stockholms bästa krogshowscen, Börsen. Vi är så stolta över vår ”supershow” och hoppas många kommer att vilja komma och försvara discon med oss även i höst!, säger Andreas Lundstedt i Alcazar.

Storyn för den nyskrivna showen ”Disco Defenders” bygger på att Alcazar likt discogudar utsända från yttre rymden landar på planeten jorden för att predika discons kärleksbudskap. Uppsättningen är en totalupplevelse med glitter och glamour, fylld av discohits med stadiga beats från dåtid till nutid.

”Disco Defenders” är Alcazars första show och hade urpremiär på Rondo i Göteborg den 12 februari. Med anledning av det stora biljettrycket förlängdes spelperioden för ett par veckor sedan ända till den 16 maj. Showen har fått ett lysande mottagande från både publik och press. "Maffig discoshow. Bara att kapitulera inför Alcazar” skrev Göteborgs-Posten efter premiären. "Fantastisk show. Inte en död sekund." tyckte tidningen QX och Borås Tidning skrev att showen ”saknar motstycke på en svensk scen".

Förutom Alcazar består ensemblen av några av Sveriges absolut bästa dansare och ett 9-mannaband. För regin står Edward af Sillén.

Föreställningen produceras av 2E Live och Blixten & Co.

Speldatum
”Disco Defenders” har premiär på Hamburger Börs i Stockholm torsdagen den 24 september och spelas hela hösten till och med den 19 december.

Presscitat
"Maffig discoshow. Bara att kapitulera inför Alcazar "
Göteborgs-Posten (betyg 4)

"Imponerande. Högt tempo i etthundra minuter "
Dagens Nyheter (betyg 4)

"Fantastisk show. Inte en död sekund."
QX (betyg 4)

"Bombastisk discoshow. Saknar motstycke på en svensk scen"
Borås Tidning

"FenomenAlcazar"

GT

"Generös scenografi. Snygg koreografi."
Aftonbladet

Biljetter
Biljetterna släpps måndagen den 16 mars och säljs via showtic.se, tel 0771-134 300.

Pressbilder och mer info
www.alcazaroffical.com, www.blixten.se/alcazar och www.2entertain.com/alcazar

Manager och presskontakt
Maria Olanders, Unlimited Management AB
maria.olanders@unlimitedmanagement.se

Blixten & Co
Vera Tjärnå
vera@blixten.se

2E Group
Sandra Wester
sandra.wester@2egroup.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning. En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av tio egna arenor.

Genom SHOWTIC.se bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Ladies Night, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North med Remium som Certified Adviser.