Philips

Aldrig mer en långtråkig resa - Ny portabel dvd-spelare från Philips förgyller din fritid

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2005 11:16 CEST

Philips introducerar en ny modell i sin serie med bärbara dvd-spelare. PET1000 är en lätt, snygg och avancerad spelare som gör det möjligt att titta på dvd-filmer, musikvideos och andra digitala klipp när man är på resande fot.

Spelaren har en 10.2 inch stor högupplöst TFT LCD-skärm med widescreen, och för att säkerställa att bilden blir skakfri har Philips byggt in en buffert som lagrar 3 sekunders framåt i klippet eller filmen. Spelaren klarar av de flesta videoformaten såsom DVD, DVD+R/RW, (S)VCD och MPEG4. Vidare klarar den också ett antal olika musikformat såsom MP3-CD, CD och CD-RW. PET1000 kan kopplas samman med en TV eller annan bildskärm och fungerar då som en ren dvd-spelare. Ytterligare en praktisk funktion är att man kan koppla ihop den med externa lagringsmedier, exempelvis en mp3-spelare eller en cd-spelare.

PET1000 har två hörluraruttag och levereras med en rad tillbehör såsom fjärrkontroll, uppladdningsbara batterier, en strömkabel som kopplas till cigarettändaruttaget samt en smart reseförpackning som kan hängas på baksidan av passagerar- eller förarsätet och som gör det möjligt för alla i baksätet att titta.

Fakta om Philips PET1000:
• Videosystem NTSC/PAL/MULTI
• Bildformat: DVD, DVD+R/RW, (S)VCD, DivX® 3.11/4.x/5.x, MPEG4, JPEG
• Ljudformat: CD, CD-R, CD-RW, MP3-CD
• 10,2 inch LCD Display med Widescreen
• 12 volts anslutning som kan kopplas till cigarettuttag samt inbyggt uppladdningsbart 7.4 volts batteri (2,5 timmas batteritid)
• Mått: 26(B) x 18(H) x 3.0(D) cm, Vikt: 1,13 kg
• Levereras med fjärrkontroll, uppladdningsbart batteri, cigarettkabel och en praktisk reseförpackning

Mer information om PET1000 eller Philips övriga produkter vänligen besök www.philips.se

Philips PET1000 har ett cirkapris 4.500 kronor.

För mer information, bilder och möjlighet att testa PET1000 vänligen kontakta:
Marie Bjernstam, Move PR, 08-545 288 39 eller marie.bjernstam@movepr.com

Om Royal Philips Electronics
Royal Philips Electronics, Nederländerna (NYSE: PHG, AEX: PHI) är ett av världens största elektronikföretag och Europas största med en försäljning på 30,3 miljarder euro 2004. Med verksamhet i de tre närliggande områdena hälsovård, livsstil och teknik, och med 159 700 anställda i över 60 länder, är företaget marknadsledande inom utrustning för medicinsk bilddtagning och patient¬övervakning, färg-tv-apparater, elektriska rakapparater, belysning och elektroniska system. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter