Grön Ungdom

Aldrig på bekostnad av de sjuka

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2010 15:15 CEST

Idag klockan 13 överlämnade Grön Ungdom en gigantisk femhundralapp till Alliansen och Fredrik Reinfeldt.

- Gärna skattesänkningar, men aldrig någonsin på bekostnad av de sjuka. Vi säger tack men nej tack till Reinfeldts femhundring, sa Jakop Dalunde under den debatt med MUF:s ordförande Niklas Wykman som ägde rum i Expressens valstuga i Stockholm efter överlämningen.

Överlämningen är en markering mot Fredrik Reinfeldt och Alliansen som hävdat att en femhundralapp i plånboken är den stora skillnaden mellan blocken i valet. Grön Ungdom menar att skillnaden istället handlar om synen på sjuka människor och vad man vill göra för att rädda jorden från en klimatkatastrof.

Läs Grön Ungdoms debattartikel på SvD Opinion: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vi-lamnar-tillbaka-femhundringen_5335169.svd

På bilden ses Grön Ungdom strax innan överlämningen ägde rum.

Kontakt:

Maria Ferm, språkrör Grön Ungdom, 0734 433 378

Jakop Dalunde, Språkrör Grön Ungdom, 0702 485 864

Grön Ungdom är Miljöpartiet de Grönas ungdomsförbund. Vi är den politiska kraft som går i spetsen för den gröna omställningen av Sverige och som aldrig någonsin viker oss när det gäller allas lika rätt.