Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN

Ale, Karlskoga/Degerfors och Örebro nominerade till Årets förebyggande kommun 2012

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2012 13:23 CEST

Vid konferensen DrogFokus, som arrangeras i Norrköping den 24-25 oktober, delas CANs pris för alkohol- och narkotikaförebyggande arbete ut. Ett av priserna tilldelas en kommun som har skapat förutsättningar för långsiktigt arbete samt utvärderar sina aktiviteter. De nominerade kommunerna är Ale, Karlskoga/Degerfors (i samarbete) och Örebro.

Nomineringsperioden har pågått den 15 augusti – 23 september 2012. En jury med representanter från CAN, IQ, Länsstyrelsen i Östergötland, SLAN och Sveriges kommuner och landsting (SKL) har röstat fram tre kandidater bland de nominerade. Övriga priser som kommer att delas ut vid middagen den 24 oktober är Årets förebyggare, Årets ideella organisation och Årets förebyggande insats. Läs mer om kandidaterna och priset på www.can.se. Läs mer om konferensen på www.drogfokus.nu.

Ale kommun, Karin Dickens, 0704 32 03 44
Karlskoga/Degerfors, Josefin Sejnelid josefin.sejnelid@karlskoga.se
Örebro kommun, Ingela Widner ingela.widner@orebro.se

Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN, är en ideell förening som har till uppgift att sprida information om alkohol och andra droger. Våra återkommande nationella undersökningar är Skolelevers drogvanor, Drogutvecklingen i Sverige och Narkotikaprisutvecklingen. CAN genomför även lokala och regionala undersökningar på uppdrag av kommuner och län. Läs mer på www.can.se.