Universal Music Sweden

ALESSO OCH SEBASTIAN INGROSSO SÄLJER PLATINA MED "CALLING" (LOSE MY MIND) OCH BJUDER IN TILL FÖRFEST TILLSAMMANS MED SPOTIFY

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2012 17:35 CEST

I ett special-anpassat rum i Spotify-appen Soundrop kommer Ingrosso och Alesso att presentera sina favoritlåtar, bland annat hitsingeln ”Calling (Lose My Mind)” - som just sålt platina. Fans kommer att kunna rösta och vara med och påverka vilka låtar som ska spelas samtidigt som Ingrosso och Alesso chattar direkt med dem i Soundrop-appen.

“Det känns riktigt kul att ge våra fans möjlighet att hänga med oss och lyssna på  musik vi gillar i Spotify”, säger Sebastian Ingrosso. “Vi hoppas att våra fans kommer att börja sin kväll med oss, och sen köra på hela natten”, lägger Alesso till.

Eventet äger rum fredagen den 1:a juni klockan 20.00. Europeiska fans kan delta i Facebook eventet, där de kommer hållas uppdaterade med den allra senaste informationen om eventet.

Facebook event: https://www.facebook.com/events/288470767913329/

I Sverige kan man se Alesso live - IRL - närmast på Summerburst, den 2 Juni i Göteborg och den 15 Juni. Sebastian Ingrosso spelar på Summerburst i Stockholm den 16 Juni.

För mer information om Spotify-samarbetet kontakta press@spotify.com

För allmän information kontakta christoffer@silverbergpromotion.se