Universal Music Sweden

Alesso släpper singel med Tove Lo

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2014 16:35 CEST

Den svenska Grammy-nominerade DJ’n och producenten Alesso släpper nu singeln ”Heroes” tillsammans med svenska Tove Lo, vars singel ”Habits (Stay High)” just nu ligger på Billboardlistans 20:e plats. Alesso är just nu mitt uppe i arbetet med sitt kommande debutalbum.

Som första artist någonsin kommer Alesso också att premiärvisa sin nya video till ”Tear the Roof Up” på Snapchat den 12 september kl 17.30, innan den släpps på YouTube en halvtimme senare

2013 var minst sagt ett händelserikt år för Alesso, först belönades han för "Årets Innovatör" på svenska Grammisgalan för lanseringen av "Calling (Lose My Mind)". Sen toppade han den brittiska singellistan med låten "Under Control" tillsammans med Calvin Harris. Sedan följde en amerikansk Grammy-nominering för remixen av OneRepublic’s "If I Lose Myself".

Tidigare i somras kunde vi se Alesso live på Bråvalla när han avslutade festivalens fredagkväll inför ett entusiastiskt publikhav.

Nya singeln ”Heroes” är ett samarbete med den hyllade svenska sångerskan Tove Lo, vars singel ”Habits (Stay High)” just nu ligger Topp 20 på Billboard Hot 100.

Alesso har under sommaren spelat på en rad europeiska festivaler som V Festival i England, Tomorrowland och Ultra Music Festival. Alesso har också varit en frekvent gäst på Axwell Λ Ingrosso’s klubb Departures på Ibiza. I höst väntar turnédatum i bl a Kina, Japan, Australien och USA.

www.alessoworld.com
www.facebook.com/alessoofficial