Universal Music Sweden

ALESSO TILLDELAS DUBBEL PLATINA OCH VÄRMER UPP PÅ SEX MADONNA-KONSERTER

Pressmeddelande   •   Jul 13, 2012 15:58 CEST

Den nyligen 21 år fyllda house-dj:n Alesso, som firade av sin födelsedag med en massiv headline-spelning på Governors Island (NY), fortsätter att få prestigefulla uppdrag och ta nya musikaliska landvinningar. Alessos och Sebastian Ingrossos singel "Calling (Lose My Mind)" precis blev tilldelad dubbel platina-status för försäljning i Sverige. Dessutom blev det nyligen officiellt att Alesso värmer upp på sex konserter med ingen mindre än Madonna. Känd som "The Queen Of Pop"  har Madonna lyckas att ständigt vara känslig för vad som är det senaste inom popmusik och förbli en av världens största artister under flera decennier.

I samband med Alessos allt mer inflytelserika position inom housevärlden, där han numera är ansedd som en av dom största i elektronisk dansmusik, så har han också nyligen blivit utsedd av MTV som 2012 års EDM-artist att hålla koll på och även fått det prestigefyllda uppdraget att spela in en BBC Radio 1 Essential Mix.

Turnédatum - MADONNA + Support: ALESSO

19 Juli - Birmingham NIA Arena