Sandögruppen AB

Alexander Dember invald i styrelsen i Sandögruppen AB

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2018 13:54 CEST

Fredagen den 13 april 2018 blev Alexander Dember invald i styrelsen i Sandögruppen AB.

- 20 januari 2015 gjorde jag min första arbetsdag på Sandögruppen. Det har varit utvecklande på alla sätt och med min mångåriga snickarbakgrund har det varit otroligt tillfredsställande att ha vuxit tillsammans med organisationen och dess tillväxt. Sandögruppen är ett ungt och expansivt företag, samt att det varit en upprymdhet att själv kunna utvecklas i roller som projektledare och kalkylator i Sandögruppen, säger Alexander Dember.

- Det har varit spännande att ha arbetat med Alexander i några år. Vi kompletterar varandra kolossalt bra och våra olikheter och egenskaper gör att Sandögruppen flätas samman till den organisation den faktiskt är idag. Expansionen av företaget har i mångt och mycket skapats av just de olikheterna och styrkorna vi har. Det var närmast självklart att Alexanders nästa steg hos oss är styrelseuppgifter. Jag är glad att han tackade ja, berättar Kristian Kotteby, Vd på Sandögruppen.

- Ja, utan tvekan, säger Alexander - samtidigt som han skrattar - när vi frågar om han ser fram emot sitt framtida styrelsearbete. Det ska bli både spänningsfyllt och utvecklande, men samtidigt är det också det dagliga arbetet som kalkylchef i företaget som är det fundamentala, avslutar Alexander Dember.

I samband med Alexander Dembers medlemskap, avgår Janette Wahlström som styrelsemedlem.

Sandögruppen är ett byggföretag, där projektstyrning och byggledning förenat med deras egna byggarbetare, samarbetar de och anlitar UE på arbetsplatserna där de i totalentreprenad styr och leder hela byggprocessen. De tillhandahåller egna projektledare, kalkylatorer, konstruktörer och byggnadsarbetare, där de utför entreprenaden igenom hela byggprocessen från idé och kalkyl till själva byggnationen samt avetableringen och slutbesiktningen åt deras beställare. De är det lilla företaget, med storbolagstänk.

I grund och botten ett Kungsbackabaserat byggföretag med mångårig erfarenhet inom branschen. Bygg, entreprenad, projektledning och konstruktion ligger dem varmast om hjärtat Tillsammans med ett långsiktigt miljötänk och kompetenta medarbetare blir Sandö ett byggbolag att räkna med. Genom aktivt miljöarbete kan de säkerställa tillsammans med sina beställare, UE och samarbetspartners att en miljöhänsynsfullhet oavbrutet tas i beaktning i alla deras steg under arbetsprocesserna.

Sandögruppen, och dess systerföretag, beaktar säkerhets-, hälso- och miljömässiga följdriktighet i alla investeringsbeslut som tas i företagen. Varje befattningshavare ska ha en adekvat utbildning, medvetenhet och tillräcklig kunskap kring alla de frågor som rör säkerhet, hälsa och miljö. Deras miljöarbete ska sammanhängande integreras i all verksamhet och ideligen följas upp för kontinuerliga förbättringar, utan uppehåll.