Wagnsson Sports & Entertainment AB

Alexander Faltsetas till Gefle IF

Pressmeddelande   •   Nov 19, 2011 17:31 CET

IFK Göteborgs mittfältare Alexander Faltsetas, som under hösten har varit utlånad till IK Brage, har gjort klart med en ny klubb! Han har idag kommit överens med allsvenska Gefle IF om ett 2 års avtal. Alexander Faltsetas lämnar IFK Göteborg på en fri transfer.

- Jag tror Gefle IF kommer bli ett perfekt alternativ för Alexander, säger hans agent Martin Klette från Wagnsson Sports & Entertainment. Dels får han spela i allsvenskan där han hör hemma och dels får han en mycket bra tränare i Pelle Olsson fortsätter Klette.

Alexander Faltsetas själv är nöjd med sitt klubbval: - När jag besökte Gävle så fick jag ett jättebra intryck både av föreningen och staden, säger han. - Jag ser fram emot att få spela för Gefle IF, det känns jättebra!

Även Gefle IF är nöjda med sin senaste rekrytering: - Vi är väldigt glada att Alexander väljer Gefle IF som nästa steg i sin karriär. - Vi sökte en mittfältare med erfarenhet  men som samtidigt har hungern  att utvecklas, det får vi med Alexander! - Han har spelat elitfotboll flera säsonger men har stora möjligheter att ta ytterligare steg hos oss, hälsar klubben tränare och sportchef Per Olsson.

För ytterligare information kontakta Martin Klette, 070-524 23 87, martin.klette@wagnsson.com