Disney On Ice

Alexander “The Mauler” Gustafssons fightingface på Monster Jams nya monstertruck

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2014 10:08 CEST

Monster Jam inleder ett samarbete med Alexander ”The Mauler” Gustafsson som bland annat innefattar ”The Mauler Monster Jam truck” - en ny monstertruck med UFC-stjärnan Alexander ”The Mauler” Gustafssons fightingface på karossen. Den nya monstertrucken kommer att köras av svenske Nascarföraren Alx Danielsson när Monster Jams världsturné når Stockholm och Friends Arena den 8 november.

– Det här är extremt coolt! Jag är ett stort fan av Monster Jam så möjligheten att få en egen monstertruck kunde jag helt enkelt inte tacka nej till. Det är en ära och jag är peppad att se monstertrucken på plats den 8 november när den manglar allt som står i vägen, säger Alexander Gustafsson om samarbetet.

Alexander Gustafsson kommer även att delta på Monster Jam pre-show Pit Party och välkomna publiken till Monster Jam show senare på dagen den 8 november.

– Alexander har blivit en sportikon här i Sverige och är den perfekta varumärkesambassadören för vår show. Detta är första gången någonsin som vi placerar en enskild person på en av våra truckar i en internationell show, så vi kommer att skriva Monster Jam-historia i Stockholm, säger Magnus Danielsson, chef för International Motorsports hos Feld Entertainment.

Alexander Gustafsson som för tillfället är rankad som förste utmanare om UFC-titeln i lätt tungvikt, debuterade i november 2009 och har snabbt blivit en av UFC:s mest framgångsrika och populära idrottare. I september 2013 gick Gustafsson med minsta möjliga marginal miste om att vinna titelmatchen i lätt tungvikt mot den regerande mästaren Jon Jones. Sedan dess har fans röstat fram Gustafsson att pryda omslaget till tv-spelet EA Sports UFC tillsammans med Jon Jones. Ett returmöte mellan de båda har bokats in den 27 september i Toronto.

Feld Motor Sports presenterar även den svenske racerföraren Alx Danielsson som den officiella föraren för The Mauler Monster Jam truck. Danielsson har vunnit World Series 2006 och har varit testförare åt Formel-1-stallet ING Renault F1. Han tävlar för tillfället i USA i NASCAR såväl som i svenska V8 Thunder Car Series. Danielsson har tidigare erfarenhet av Monster Jam då han körde The Inferno Monster Jam truck i Stockholm 2005 och vann tävlingen.

Alexander Gustafsson och The Mauler Monster Jam truck kommer även att synas på TV4:s ”Sommarkrysset” på Gröna Lund på midsommardagen, lördagen den 21 juni.

Biljetter: ticnet.se

För mer information: Bo Wahlfeldt, WOC Marketing, bo@woc.se, 076 308 51 06, Aron Samuelsson, Springtime, aron.samuelsson@springtime.nu, 073 505 13 89.

Monster Jam presenteras av Feld Motor Sport som är en av världens största  producenter av motorsportevent med evenemang som lockar mer än 5 miljoner besökare varje år. Feld Motor Sports ingår i Feld Entertainment Inc. som är en av världens största underhållningsarrangörer och bland annat står bakom  publiksuccén Disney On Ice, barnmusikalen Disney Live! och den storslagna cirkusen Ringling Bros. and Barnum & Bailey. Feld Entertainments samarbetspartner i Sverige är WOC Marketing.