Thermoprodukter AB

ALGAE-X dieselreningssystem för fast montage i båt

Pressmeddelande   •   Mar 15, 2012 14:35 CET

Att många båtägare har problem med sin diesel är ingen hemlighet. Vatten, mikroorganismer, partiklar och dieselns egen vilja att bilda kluster ställer till det för användaren. Resultatet blir igensatta filter, motorstopp, oren förbränning med allt vad det innebär, värmare som inte startar osv.

Och de flesta försöker hitta någon enkel mirakellösning på sina problem, men riktigt så enkelt är det inte.

Thermoprodukter I Kalmar distribuerar ALGAE-X bränslereningsprodukter i Sverige. De har ett brett program av olika produkter för rengörning av tankar och bränsle både för fast montage och mobila enheter.
I programmet finns även magnetfilter i olika storlekar som är ett bra komplement till båtens befintliga filtreringssystem.

En av produkterna för fast montage som förebygger ev problem är

ALGAE-X Smart FPS (Fuel Polishing System).  Det är en kompakt enhet med primärfilter, vattenavskiljare, waterblockfilter, magnetfilter och egen pump mm samt en timer för att styra när du vill att den ska gå. Det den gör är att suga upp din värsta diesel i botten på tanken, rena den och returnera den i toppen på tanken. Detta ger dig möjlighet att kontinuerligt hålla din diesel ren och klar så du får bra förbränning och undviker problem. Den minsta enheten har ett flöde på ca 250l/h och finns i både 12 och 24V utförande.

Strömförbrukning: ca 5A (12V).

Mått: 38x47x19cm

Pris ca: 19.900:-

Thermoprodukter AB är baserat i Kalmar och har mer än 25 år i marinbranschen.
Från start var inriktningen enbart tillverkning och försäljning av kylskåp och kylaggregat till
fritidsbåtar. Denna inriktning finns kvar, men har breddats med distribution och service av ett flertal verumärken med inriktning mot komfort ombord. Idag representerar Thermoprodukter idel starka varumärken, alla marknadsledande inom sin gren och med gott renomme bland dess användare; Isotherm kyla, Isotemp varmvatten, Eberspächer värme, Eno/Force 10 spisar, Naps solcellspaneler, Oceanair gardiner/myggnät, HRO Watermakers, EFOY Bränsleceller, Kabola Dieselpannor, ALGAE-X Dieselrengöring, Marvair Klimatanläggningar, Frigonautica Kyla och Cookmate spritkök.
Fyra stora bitar i företagets grund är engagemang, servicenivå, kunskap och snabba leveranser